Изпитани техники как да си харчим парите така, че да сме по-щастливи

Изпитани техники как да си харчим парите така, че да сме по-щастливи

Парите не купуват щастие, те са само инструмент за реализиране на мечти и създаване на необходимите условия да прекарваме времето си сами или с други хора така, че да изпитваме положителни чувства. 

Всички ги изкарваме - някои повече, други по-малко, но всички ги харчим и начинът, по който употребяваме това средство, може да ни донесе повече (или не) житейска удовлетвореност.

Без излишни претенции за оригиналност, авторите на онлайн изданието на сп. Entreprenuer припомнят накратко изпитани съвети и методи на мислене за това как да харчим парите си така, че да бъдем по-щастливи. Ето какво пишат

Всъщност хората не искат да бъдат богати, те искат да бъдат щастливи. 

Елизабет Дюн, Даниел Гилбърт и Тимъти Уилсън са убедени, че „ако парите не ви правят щастливи, значи вероятно не ги харчите по правилния начин”. Те разказват как смятат, че човек трябва да управлява парите си, за да бъде щастлив и да има богат откъм положителни усещания живот. В тази връзка казват следното:

Плащайте за повече преживявания и по-малко предмети. Материалните стоки се обезценяват. Споменът остава завинаги.

Използвайте парите си, за да помагате на другите. Често когато човек дари на някого или помогне за добра кауза се чувства по-удовлетворен отколкото ако е похарчил сумата егоистично.

Купувайте малки удоволствия, вместо крупни. Някои хора намират за особено трудно да спазват този принцип, защото за ежедневните си усилия (в работата или другаде) са свикнали да се възнаграждават с големи покупки и скъпи мащабни придобивки. Според авторите обаче честите награди, които човек си прави, с множество малки неща го карат да се чувства по-добре като цяло, отколкото дългоочакваната награда с нещо по-голямо и дори по-любимо.

Платете сега, но консумирайте малко по-късно. Това е съвет за щастие, който противостои на принципа на минутната радост и дълготрайното нещастие: Купи сега, изплащай по-късно. Нетърпението да опиташ това, което вече знаеш, че имаш, е положителна емоция. Дългът – силно отрицателна.

Внимавайте със сравнението при пазаруването. Някои от експертите смятат, че клиентите се чувстват най-удовлетворени след покупката когато са имали избор между 3 опции и са посочили една. При случаите, когато те започват да виждат повече и повече варианти за подобни стоки и сравняват все повече, се натоварват. Специалистите съветват: Изберете едно от три или едно от четири, купете го и не се обръщайте назад.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера