КЗП: При отказ от пакетно пътуване до Китай заради коронавируса потребителите получават цялата заплатена сума

КЗП: При отказ от пакетно пътуване до Китай заради коронавируса потребителите получават цялата заплатена сума

Туристите със закупени пакетни пътувания до Китай и до дестинациите в непосредствена близост до него имат право да прекратят договора си с туристическата агенция и да получат обратно всички заплатени по него суми поради възникналите извънредни обстоятелства във връзка с коронавируса. Това заяви председателят Димитър Маргаритов по bTV.

„Законът е категоричен, че ние имаме право до началото на пътуването да прекратим договора, като получим обратно парите, които сме платили, без да имаме право на някакво допълнително обезщетение в резултат на това, че пътуването няма да се осъществи“, разясни той. „Трябва обаче да са възникнали непредвидени извънредни обстоятелства, като законът ясно дефинира какво означава това. В случая можем да приемем, че има такива обстоятелства, защото това е потвърдено и от официалните власти. В случая – в мястото на дестинацията – Китай, така също и тук, в България, Външно министерство е обявило четвърта степен, което означава, че не се препоръчват пътуванията в държавата Китай“, добави Маргаритов. Той бе категоричен, че когато потребителят пожелае, туроператорът не може да откаже прекратяването на договора и съответно – да изпълни задължението си да му възстанови парите.

 

В случай че посещението на Китай е част от предварително закупения туристически пакет, потребителите биха могли да опитат да договорят с туроператора промяна на условията, която обаче ще трябва да бъде приета и от двете страни.

 

В студиото на „Тази събота“ председателят на КЗП съобщи, че има данни, че някои туроператори вече да предприели действия по информирането на своите клиенти, че тези пътувания няма да се състоят поради възникналите обстоятелства. Той подчерта, че те обаче трябва и да са в състояние да върнат заплатените за продадените пакети суми. 

 

Ако сами сме организирали пътуването си – купили сме си самолетните билети, запазили сме си хотел, нещата не стоят точно така. Всичко зависи от това какви са били предварителните условия, при които ние сме направили резервациите на отделите компоненти на пътуването. „Тогава е възможно да сме в хипотеза, в която – особено когато говорим за самолетни билети, няма да е възможно възстановяване на сумата. По-скоро би била възможна промяна на датите на това пътуване, съответно – съобразено с обстановката и с това как тези в момента съществуващи извънредни обстоятелства биха се развили във времето“, заяви председателят на КЗП.   

 

По отношение на хотелските резервации перспективите са по-добри. „Знаем, че включително когато и през големите платформи си запазваме собствено пътуване и резервации, има възможност за анулирането им в определен период преди настъпването на самата дата. Тогава можем да получим обратно сумата, която сме платили, каза още Маргаритов.

 

В края на разговора председателят на КЗП призова заинтересованите потребители да следят обстановката и чрез страницата на Министерството на външните работи, където има подробна актуална информация по държави.

 

При затруднения с уреждането на правата относно предварително закупени туристически услуги потребителите могат да се обръщат за съдействие към Комисията за защита на потребителите.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Цитат на деня