COVID-19 промени търсенето - маски, тоалетна хартия и полуготови супи станаха дефицитни стоки

COVID-19 промени търсенето - маски, тоалетна хартия и полуготови супи станаха дефицитни стоки

Разпространението на новия коронавирус променя не само транспортните потоци и котировките на борсите, но и потребителския интерес към определени стоки. Повиши се търсенето на средствата за индивидуална защита, маски, марлени превръзки, дезинфектанти, тоалетна хартия, консерви и макарони, които се оказаха и най-дефицитните стоки в последните няколко дни. Ето защо се наложи властите в някои страни да наложат квоти при пазаруване на стоките от първа необходимост. 

Южна Корея, където има най-много случаи на заразени след Китай, обяви, че поставя под строг контрол продажбата на предпазни маски, които са толкова търсени, че хората се редят за тях на опашки с часове. От днес южнокорейците ще могат да купуват не повече от две маски на седмица, и то само в определени дни според годината на раждането им.

Русия забрани от 2 март до 1 юни износа на някои видове медицински изделия и оборудване, включително маски, защитни халати, противовирусни средства. Засега, обаче, няма ограничения върху продажбата на тези артикули вътре в страната.

Износът на маски и респиратори бе забранен за известно време и от властите в Германия и Чехия. А във Франция обявиха, че ще регулират по административен път цените на индивидуалните защитни средства и антисептици, след като те дратично поскъпнаха в много от аптечните вериги.

В Тайланд дори стигнаха по-далеч, препоръчвайки на хората да не разчитат на търговските вериги, а да запретнат ръце и сами да си направят маски от марля вкъщи.

Маските и дезинфектантите, обаче, не са единствените стоки, чието търсене се е увеличило през последните дни. В Япония, Южна Корея, Франция и Италия хората вече активно се запасяват с варива, макарони, консерви, питейна вода и тоалетна хартия. Рафтовете в магазините така бързо се изпразват, че търговските вериги не успяват бързо да докарат нова стока.

В Германия потребителите масово изкупуват полуготовите супи от магазините. По данни на компанията за маркетингови проучвания Ге еф Ка (GfK) приходите от продажби на сухи супи са скочили над два пъти миналата седмица - със 112% спрямо предходната седмица. Засилени продажби се отчитат и при рибните консерви и плодовете - с по 70%. Приходите от продажба на макаронени изделия са нараснали със 73 на сто, а на консервирани зеленчуци - с 80 на сто.

В Австралия търсенето на тоалетна хартия достигна своя връх и се наложи да бъде въведено ограничение - не повече от четири опаковки на един купувач, включително и при онлайн покупки. Истерията с презапасяване с точно този артикул достига абсурдни мащаби и вече се споделят публично куриози като този със семейство, което погрешка поръчало 48 кашона с тоалетна хартия, вместо 48 рула и сега се чуди къде да побере огромните запаси. Ограничена е и продажбата на дезинфекциращи гелове - не повече от два флакона на купувач. Кой знае защо тоалетната хартия се оказва една от стоките, с които най-много се презапасяват хората по цял свят. През седмицата се стигна до там, че японският премиер Шиндзо Абе отправи специален апел към сънародниците си да престанат да изкупуват тоалетната хартия от магазините.

На този фон, китайският гигант за електронна търговия Алибаба (Alibaba Group) обяви, че ще предостави 1 милиард юана (144 милиона долара) разходни субсидии за активния сезон на мартенското пазаруване, като мярката е част от борбата с последиците от коронавирусната епидемия.

По данни на Световната здравна организация, към днешна дата в света има общо 95 333 потвърдени случая на заразяване с вируса, от които 80 565 са в Китай, а 14 768 - в други страни. Починалите са 3015 души в Китай, в това число 31 през последното денонощие, а в останалата част от света са починали 267 души, в това число 53 през последното денонощие. 

По темата работи Нели Тодорова

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса