Отлагането на Олимпийските игри ще струва $5,8 милиарда
Отлагането на Олимпийските игри в Токио ще струва около 5,8 милиарда долара, показа проучване на LearnBonds.
Игрите, които трябваше да започнат на 24 юли в Токио, бяха отменени за първи път в 124-годишната им история в мирно време. Редица други спортни състезания, турнири и професионални лиги също бяха отменени или отложени.
Новината за отлагането на Олимпиадата в Токио за 2021 г. разтърси организатори, спонсори и медийни компании, които са инвестирали милиарди долари в най-мащабното световно спортно събитие
2 млрд. долара струва икономическото въздействие на Олимпиадата
През 2013 г., когато японската столица спечели офертата си за домакин на събитието, се смяташе, че Игрите в Токио ще струват около 6,6 млрд. долара или 730 млрд. йени. В края на 2019 г. обаче организаторите прогнозираха общия разход почти да се удвои, достигайки $12.3 млрд. или около 1.35 трилиона йени.
Японският организационен комитет инвестира 603 млрд. йени или 5,51 млрд. долара в домакинството на Олимпиадата, разкриват данни на Statista.
Един от решаващите фактори за изчисляване на начина, по който отлагането на Олимпиадата ще удари японската икономика е, че повечето от тези разходи вече са се случили. Това означава, че ефектите от разходите вече са отразени в националния брутен вътрешен продукт.
Независимо от това, финансовият удар за отлагането на най-голямото международно спортно събитие до 2021 г. ще бъде значителен. Освен това забавянето вече има огромно влияние върху 11 000 олимпийски спортисти и 4,400 параолимпийски спортисти, подготвящи се да се състезават в събитието. Подготовката им за Олимпийските игри в размер на 3,56 млрд. долара също се отчита като финансова загуба.
Освен това се очакваше Олимпиадата да доведе до дългосрочно икономическо въздействие в Япония, като донесе над 2 млрд. долара или 218,3 млрд. йени приходи, главно от туризъм, вътрешни разходи, градско развитие на столицата и продължаващото използване на новите съоръжения.
Предвижда се поддръжката, ремонтът и управлението на стадионите и олимпийското село да генерират около 210 млн. долара разходи, докато обществените връзки и комуникации се очаква да доведат до разходи на стойност 91 млн. долара.
Отлагането на олимпийския ще струва на телевизионните оператори и търговските партньори милиони долари. Особено като се има предвид, че японският бизнес има огромен дял в бюджета на Олимпийските игри в Токио, като постави рекорд от 3,18 млрд. долара в спонсорства. За сравнение и двете игри в Лондон 2012 и Рио де Жанейро 2016 събраха три пъти по-малко средства от местните спонсори.
Тази цифра обаче не включва партньорства, подписани между корпоративни гиганти като Panasonic, Toyota и Bridgestone. Като основни спонсори, трите компании имат ексклузивни сделки с МОК на стойност стотици милиони долари.
В същото време телевизионната мрежа, собственост на Comcast NBC, постави нов рекорд с продажбата на повече от 1,25 милиарда долара в реклама преди Олимпиадата 2020.
Въпреки че компанията е застрахована от събития, които могат да повлияят на техните инвестиции, забавянето на Олимпиадата в Токио 2020 ще им струва печалбата от рекламата. Преди четири години, когато игрите се проведоха в Рио де Жанейро, NBC спечели около 250 милиона долара от реклама по време на Олимпиадата.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.