Икономическите щети от Олимпийските игри в Токио ще бъдат огромни
Искахме да бъдем спонсор на Олимпийските игри, но решихме срещу това, защото ще ни струва твърде скъпо. Това заяви пред Си Ен Ен Такеши Нийнами, който е главен изпълнителен директор на японската пивоварна и дестилационна компания Suntory.
Това се дължи до голяма степен на решението събитието да се проведе без публика. „Искахме да бъдем олимпийски спонсор, но икономически това не е рентабилно“, каза той.
Вместо да бъде официален спонсор на събитието, Suntory е предприела различен подход за привличане на повече внимание по време на Олимпиадата. Базираната в Токио компания е подписала договори с ресторанти и барове в близост до спортни съоръжения за промотиране на техните напитки, като някои заведения дори ще продават ексклузивно само нейни продукти.
„Мислех, че този повод ще бъде много добра възможност за нас. Очаквах много чуждестранни посетители“, коментира Нийнами. „Сега обаче икономическите загуби ще бъдат огромни“, каза той, като добави, че ако на Олимпийските игри е имало публика, японските бизнеси щяха да увеличат продажбите си с около 10%.
Липcaтa нa мecтни зpитeли мoжe дa cтpyвa нa япoнcĸaтa иĸoнoмиĸa 146,8 трлн. йени (1,3 млрд. дoлapa), сочат изчисления на Такахиде Киучи, икономист от Nomura Research Institute
В доклад през юни той отбеляза, че „голяма част от икономическата полза от Игрите в Токио е изчезнала през март, когато бе взето решението да се забрани присъствието на чуждестранни посетители“. Според кучи само това решение вече е причинило загуби за 1,4 млрд. долара.
Въпреки близките отношения на Нийнами с японското правителство – той е икономически съветник на премиера Йошихиде Суга, директорът на Suntory не се свени да критикува Олимпиадата. „Не зная защо Игрите не бяха отложени. Те трябваше да бъдат отложени с поне два месеца“, коментира той.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.