Голф легендата Тайгър Уудс прекрати 27-годишно си партньорство с Nike
Легендата на световния голф Тайгър Уудс и гигантът за спортно облекло Nike прекратиха партньорство си след повече от 27 години, съобщи BBC.
15-кратният голям шампион използва продуктите и оборудването на марката, откакто стана професионалист през 1996 г.
„Дните оттогава бяха изпълнени с толкова много невероятни моменти и спомени, че ако започна да ги назовавам, мога да продължа вечно“, каза Уудс в социалните медии.
Nike каза, че е чест да си партнира с "един от най-великите спортисти, които светът някога е виждал".
48-годишният Уудс първо подписа петгодишен договор на стойност 40 милиона долара (31,5 милиона британски лири) с Nike, след като стана професионалист като 20-годишен през 1996 г.
Сделката се превърна в едно от най-доходоносните партньорства в историята на спорта, тъй като Уудс доминираше света на голфа повече от десетилетие, за да го постави на второ място в списъка на големите шампиони при мъжете, три след лидера Джак Никлаус.
Превръщайки се в една от най-известните спортни звезди в света, Уудс подписа още няколко договора с Nike през кариерата си, включително 10-годишен договор на стойност около 200 милиона долара.
Тим Дерденгер, доцент по маркетинг и стратегия в Tepper School of Business на Carnegie Mellon в Питсбърг, Пенсилвания, каза пред BBC, че дългосрочното партньорство между Woods и Nike е "печелившо за всички".
През 2013 г. Тим Дерденгерт беше част от изследователски екип, който разгледа въздействието на Уудс върху продажбите на топки за голф Nike, които той премина към използването през 2000 г.
Професор Дерденгер каза, че въпреки че на Уудс са били платени 200 милиона долара, за да бъде спонсориран от Nike в продължение на десетилетие, изследването е установило, че компанията е възвърнала 60% от инвестициите си в продажбите на своите топки за голф само в САЩ.
Той каза, че когато Уудс стана професионалист, Nike "нямаше силна видна позиция в голф индустрията" и затова спечели златото, когато пусна своята голф линия с бъдещата звезда.
„Какъв по-добър човек в ретроспекция да изведе този феноменален тийнейджър, играч от едно поколение, за да пусне марката си за голф и марката за облекло за Nike? Той е голфът, той е човекът, който донесе играта на огромно количество хора през последните 25 години. години“, каза проф. Дерденгер.
„Това беше нещо като MO (modus operandi) за Nike и все още е до ден днешен – да излезем и да намерим тези спортисти, които са поколения или едни от най-добрите на своето време, и да изградим марки около тях, за да им помогнем да шофират продажби на продукти Nike."
Януари често е месецът, в който се договарят нови договори между голфъри и техните спонсори.
Уудс изпревари въпросите за бъдещето си, като каза на последователите си: "Хората ще питат дали има друга глава. Да, със сигурност ще има друга глава."
Той каза на последователите си: "Ще се видим в Ел Ей!" където Уудс е домакин на Genesis Invitational следващия месец.
Уудс имаше ограничен график, откакто получи нараняване на крака при автомобилна катастрофа през 2021 г. Той каза през декември, че ще играе само едно събитие на месец през 2024 г., докато се възстановява от операция на глезена, но добави, че вярва, че все още може да спечели на PGA Обиколка.
„Тайгър Уудс ще създаде ли своя собствена линия? Има ли нужда от марка, с която да се съчетае, или той е достатъчен? Моят отговор е, че е достатъчен“, каза проф. Дерденгер.
"Вижте, Майкъл Джордан не е играл от 20 години, а ние все още купуваме обувките му."
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.