Васил Велев определи като приоритет №1 влизането ни в чакалнята на Еврозоната

Васил Велев определи като приоритет №1 влизането ни в чакалнята на Еврозоната

Влизането на България в чакалнята на Еврозоната е национален приоритет, който ще подобри бизнес средата и ще ускори икономическия растеж. Това заяви пред БНР председателят на УС на Асоциацията на индустриалния капитал в България Васил Велев.

„Нашата позиция е ускорено включване в чакалнята ЕРМ2. Самото влизане в нея ще подобрява конкурентната позиция на страната. Моментът, в който да се излезе от чакалнята и да се влезе в Еврозоната, е важен, но той е втора стъпка, която има време да бъде обсъждана кога точно да бъде извършена. Важно е обаче да се влезе в чакалнята, за да се извлекат предимствата от тази макроикономическа стабилност, от ограниченията, които налага валутният борд“, коментира Васил Велев.

По думите му, бизнесът няма страхове от започналите проверки на прокуратурата на приватизационни сделки.

„Обществото, което не подкрепя предприемачеството при декларирана привързаност към пазарната икономика е обречено на изоставащо развитие. В България продажбите на всички компании, взети заедно, са от порядъка на 300 млрд. лева. Обществените поръчки са 6 млрд. Зависимите от държавата бизнеси са от порядъка на няколко процента. 90% от бизнеса у нас е този, който работи на международните пазари, работи по правилата и тези бизнеси заслужават уважение, а не охулване“, категоричен е председателят на УС на Асоциацията на индустриалния капитал в България.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Цитат на деня