След тренировка, сред природата, с домашния любимец - цветният живот на селфи културата
Селфито остава една от най-предпочитаните функции при смартфоните. Това сочи ново проучване на световния смартфон бранд HONOR, което регистрира интересни факти за селфи културата в Европа. Популярността на селфи снимките продължава да расте, като 85% от европейците споделят, че си правят повече селфита от когато и да е било преди. 35% от отговорилите пък казват, че според тях в бъдеще ще се комуникира единствено чрез изображения.
Бум на селфитата
Селфитата не са нов феномен, като най-големият им пик бе през 2013 г., когато Oxford English Dictionary избра „селфи“ за дума на годината. Проучването на HONOR показва, че днес селфитата са не по-малко популярни, даже напротив – всяка година европейците си правят по 597 такива снимки. Това води и до нарастваща нужда от смартфони със специални селфи камери и AI технология, какъвто е и HONOR 9X – най-новият флагман на водещия бранд. Разглеждайки държавите по отделно, става ясно, че Испания е безапелационен първенец в региона със средно 728 селфита на човек, следвана от Италия (718), Германия (588), Франция (562), Холандия (520) и Англия (468). Противно на общоприетото схващане, проучването показва още, че мъжете във Великобритания и Холандия си правят повече селфита на седмична база от дамите.
Себеизразяване чрез селфита
Според статистиката на HONOR европейците споделят с роднини и приятели близо половината от всички снимки, които правят със смартфоните си (45%). Макар да им отнема едва 11 секунди да решат дали селфито им допада, те прекарват средно още 26 минути преди да решат да го качат в социалните мрежи. От една страна, това свидетелства за тенденцията да споделяме моменти от ежедневието си с околните, но от друга показва, че сме много внимателни и премисляме добре образа, който си създаваме онлайн.
Автентичното съдържание набира популярност
Интересен резултат от проучването на HONOR е и тенденцията за споделянето на все по-естествено съдържание. В унисон с глобалното движение срещу нереалистичните представи за красота, които се налагат, все повече европейци, особено тези между 16 и 29 години (63%), си публикуват селфита без грим и с популярния #nofilter хаштаг. Добрият, лошият и злият - селфи улавя всичко
Смартфоните са се превърнали в неизменна част от живота на почти всеки човек, а в резултат на това се появиха и съвсем нови селфи категории като „селфи след тренировка“, „селфи веднага след събуждане“, „селфи с домашния любимец“ и други. Проучването показва, че европейците са все по-склонни да споделят лични моменти от ежедневието си, загърбвайки опитите да представят само „перфектния живот“.
Природата срещу нощните клубове
Снимките сред природата са друг топ тренд, който се наблюдава през 2019 г. особено сред милениалите, които са силно ангажирани с въпросите, свързани с околната среда. Проучването на HONOR разкрива, че младите европейци са по-склонни да публикуват своя снимка сред природата отколкото такава, на която се забавляват в нощен клуб – 62% ръст през 2019 г. спрямо 2014 г. Тази тенденция мотивира и въвеждането на тройни основни камери при смартфоните, като тази на HONOR 9X, която разполага със супер широъгълен обектив и значително улеснява заснемането на пейзажи.
Силата на изображенията да променят мнения
С проучването си HONOR прави още едно интересно разкритие – европейците използват изображения, за да изразяват идеите и възгледите си за важни социални въпроси като климатичните промени например. 61% от хората в Европа споделят, че публикуват снимки в социалните мрежи с цел да дадат гласност на въпрос или кауза, която е важна за тях и в която вярват. Повече от 50% признават още, че са променили мнението си по даден социален въпрос, след като са видели конкретна снимка онлайн.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.