Учен прогнозира: При всеобща зараза, максимум 10% от българите биха се разболели от COVID-19

Учен прогнозира: При всеобща зараза, максимум 10% от българите биха се разболели от COVID-19

„10% ще бъде максимумът от заболелите от коронавирус, ако се заразят всички българи. При пик на заболеваемостта епидемията ще отшуми по-бързо, а при поддържане и малък брой постоянно заболели, няма начин това да не продължи във времето. Ако е с бавни темпове, може да продължи много дълго време - до половин година“. Това заяви в ефира на Нова телевизия ръководителят на Лабораторията по експериментална биология към БАН доц. д-р Андрей Чорбанов. 

„Огромният брой хора изкарват изключително леко симптомите, на крак, и не се регистрират в лечебни заведения. В момента процентът починали е на база само онези, които са се регистрирали“, обясни експертът и добави, че огромна част от хората не разбират, че са прекарали това заболяване. 

Според доц. д-р Андрей Чорбанов, не е нужно да се ограничават масовите прояви, които биха нарушили живота на хората. 

„Все още не е доказано от независими източници, че заразата повтаря отново един и същ човек, който е изкарал вируса, защото все още няма отговор дали е един подвид или два, дали вирусът мутира. Не се знае дали вече оздравял човек не продължава да е вирусоносител“, каза доц. д-р Андрей Чорбанов. 

По думите му имунната система помага при излекуването на организма, независимо от болестта. И е категоричен, че опасният коронавирус не е създаден изкуствено.  

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера