Колективните обезщетения - още една възможност за потребителите
Онлайн пазаруването крие сериозни рискове от измами за потребителите. По тази причина миналата година ЕК излезе с пакет законодателни мерки, които имат за цел да защитят масовия потребител. Едно от важните неща, които включва т.нар нова сделка, са възможностите за т.нар. колективни обезщетения на потребителите. Това заяви в сутрешния блок на БНТ Димитър Маргаритов, председателят на Комисията за защита на потребителите.
Новите законодателни мерки дават повече права за хората, които пазаруват, основно онлайн. За дигиталния пазар става въпрос за повече сигурност на потребителите, заяви Маргаритов.
Те ще могат да бъдат информирани кой стои срещу тях, дали това е търговец или физическо лице, което продава своите вещи. Въвеждат се повече текстове и в полза на търговците, като например кога започва да тече 14-дневния срок за връщането обратно на парите при упражнено право на отказ, кога стоката е само пробвана и кога е употребявана.
Досега е нямало съвсем ясни правила и това води до потребителски спорове.
По думите на Маргаритов едно от доста важните неща, които включва новата сделка и възможностите за т.нар. колективни обезщетения на потребителите, когато те са претърпели вреди от ситуации на масова вреда. Типичен пример е "дизел гейт".
Това означава, че една потребителска организация може да води от името от доста широк кръг потребители, на всички заинтересовани, един иск пред съда и да докаже, че в резултат на неправомерно поведение на търговеца, тези потребители са претърпели сходна вреда и всеки един от тях има право на парично обезщетение. Решението на съда е валидно за всички потребители.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.