Как да направим компанията привлекателна за младите?

Как да направим компанията привлекателна за младите?

Не всяка компания изглежда привлекателна в очите на амбициозните млади хора. Много е важно обаче да се превърнете в работодател, когото родените през 80-те и 90-те години ще посочат като свой предпочитан избор.

Защо? Защото през миналата година само около 7% от Поколението Y са работили за най-големите компании в света. Вместо това младите хора масово предпочитат да се присъединяват към начинаещи бизнесиТака, свежата кръв и идеи се оттичат от по-„улегналите” компании и ако вашата е от тях, това много скоро ще се превърне в сериозен проблем за адекватността ви на пазара.

Компании от цял свят превръщат в свой приоритет това да създадат бизнес, който да подхожда на младите. Те ревизират стратегиите си, технологиите, с които работят, и начините, по който служителите им се обучават, комуникират и си сътрудничат.

Това е и едно от най-големите предизвикателства пред „компаниите на средна възраст” - да станат привлекателни за младите, които все по-уверено знаят какво искат. Не бива да забравяме, че новото поколение скоро ще заеме лидерските постове и вече е основен потребител на стоките и услугите, които същите тези компании произвеждат.

Едно от нещата, на които трябва да се обърне внимание, са технологиите, с които работят вашите служители. Мобилността и „облакът” днес са вездесъщи, затова трябва активно да ги въведете в ежедневието на офиса си. За да бъдат максимално ефективни, младите очакват да намерят на работното място същите технологии, с които работят в свободното си време, а не някакви изкопаеми отпреди десетилетие.

Освен това трябва да създадете иновативна атмосфера, която поощрява креативността. Същите тези нови технологии много спомагат за това, без да се налага да инвестирате прекалено много пари в рискови творчески проекти. Облакът и безплатният (или евтин) софтуер са отлично модерно поле за експерименти, което е по сърце на представителите на младото поколение. Все повече се налага културата на „неуседналата работа”, в която служителите са мобилни, активни, не седят по цял ден в офис с фиксирани часове. Все повече компании поставят акцента върху свършената работа, не върху присъствеността. Младите също предпочитат този начин на работа, който им позволява по-добре да балансират работния и личния си живот - и да бъдат по-успешни и щастливи и в двата.

Потърсете интересни и новаторски начини за обучение на младите си служители. Талантите трябва да знаят, че при вас не само ще заработват заплатата си, но и ще научат ценни нови умения, които ще им бъдат полезни в живота и ще повишат квалификацията им. Езикови курсове, тренинг по специфичните неща, с които се занимава вашата фирма, уъркшопове - всичко това обещава растеж, който в днешно време е задължително условие.

Не забравяйте обаче – никаква супертехника и никакви интересни курсове не могат да заменят културата и духа на компанията ви. Наблюдавайте младите хора. Разберете как живеят, от какво се интересуват, какво е важно за тях. И когато потърсят работа при вас, не омаловажавайте духа и интересите на поколението им като „глупостите на младите”. Защото тези интереси и този дух са бъдещето на вашия бизнес.

По материали на OpenForum

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Цитат на деня