Предизвикателството „мениджър”

Предизвикателството „мениджър”

Стартирате бизнес, който започва да жъне успехи и да се разраства. В даден момент трябва да направите следващата крачка и да наемете служители. И изведнъж се превръщате от собственик на бизнес във водач и мениджър. Това поражда предизвикателства.

Представям ви 7 мениджърски практики, които обезателно трябва да изкорените. Запитайте се дали ги прилагате, защото те определено могат да засегнат екипа ви и да ви костват ценни кадри, ефективност и приходи:

1. Не сте внимателни при наемането на служители

Няма съмнение, че качеството на организацията ви е тясно свързано с качеството на хората, които наемате. Като консултант и професионален оратор виждам много хора, които нямат ясен и селективен процес на интервюиране. Като че ли просто бързат да запълнят свободната позиция.

Изградете си процес, който да включва няколко интервюта с различни интервюиращи, и бъдете внимателни относно критериите, които използвате при избора.

2. Критикувате грешките, без да хвалите успехите.

Докато бях вицепрезидент в корпоративна Америка, всеки път, когато срещнех някой служител, той ме питаше какво не е наред. Аз обяснявах, че всичко е наред и че просто искам да поговорим.

Разбрах, че опитът на персонала с ръководството на компанията бе ограничен до воденето на разговори, когато някой служител е сгафил, но не и когато е направил нещо както трябва. От първостепенно значение е да давате обратна връзка на хората си както за добрата работа, която вършат, така и за областите, в които е нужно да се усъвършенстват.

3. Не предлагате достатъчни или адекватни обучения на служителите си.

През първите дни от стажа си в нова компания много от нас са били инструктирани да следват някой по-дългогодишен служител, който да ни покаже кое как се прави. Твърде често мениджъри хвърлят подчинените си от тигана право в огъня и очакват от тях да успеят.

Знам, че сте адски заети, но не се прострелвайте сами в крака. Инвестирайте време във всеки нов кадър – пратете го на 8-седмично обучение, където той да се запознае с отговорностите си.

4. Не си правите труда да разберете целите на подчинените сиВярвам, че веднъж годишно всеки служител трябва да обсъжда краткосрочните и дългосрочните си цели със своя ръководител. Всеки член на организацията трябва – с помощта на своя мениджър – да си състави индивидуален план за развитие, за да може да достигне желаното професионално ниво. Това е чудесен начин за повдигане на работния дух и печелене на лоялност.

5. Не се отнасяте с уважение към хората си

Всеки служител на организацията, от най-ниското ниво до върха, заслужава да бъде третирано с уважение и достойнство. Времето на крясъците вече отмина и трябва да се отнасяме към хората като с ценни членове на екипа, а не като с прислуга.

Забравете думите „шеф” и „подчинен”. Никой не е подчинен на никого. Когато дарявате уважение, то ще ви се връща десетократно и ще разполагате с екип, който е лоялен към вас.

6. Не определяте фирмената култура

Вярвам, че фирмените култури или се случват случайно, или са дело на лидера на организацията. Въпросът е дали имате мисия и визия. Имате ли списък с ценности? Запознати ли са всички с тях? Обсъждате ли ги с екипа? Знаете ли какво отстоявате като компания? А екипът ви?

7. Липса на общуване

За жалост, много служители често казват, че разбират какво се случва на работното им място от Интернет, преди да го чуят със собствените си уши.

Вярвам, че е работа на вас и ръководния ви екип редовно да общувате с персонала и да го информирате за случващото се в компанията – накъде върви тя и какви са целите й. Един начин да постигнете това е като провеждате редовни срещи със служителите.

Предизвиквам ви да прегледате внимателно този списък и да решите кои от управленските ви практики се нуждаят от подобрение. Започнете днес! Гарантирам ви, че това значително ще повдигне духа и продуктивността на екипа ви!

Шон Дойл, Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ