Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Три неща, които могат да убият и най-гениалния маркетинг
Всеки, който реално е в този бранш, знае, че има няколко неща, които могат да унищожат дори най-ефективните маркетингови стратегии.
Например:
Фирмени политики на управление
Това, на което не учат студентите в университета по икономика и бизнес, най-често е, че да се води правилна организационна политика на управление е изключително важно, както за частния бизнес, така и за неправителствените организации, правителствените служби или дори самите университети и институции.
Съществуват много примери за добре измислени маркетингови стратегии, които са "смачквани" от главни изпълнителни директори с твърде много власт, налагащи фирмен дневен ред, който не позволява полезно надграждане на маркетинга. Тези шефове винаги знаят какво е най-добро, постоянно се намесват, но главно, за да отхвърлят маркетингови идеи.
Ако искат обаче бизнесът да има успех в маркетингов план, шефовете трябва да приемат експертната оценка на агенции и вътрешни отдели, без егото им е да е водещо. Дори ако нещо не им харесва.
Твърде много бизнес ръководители предпочитат да "правят това, което знаят", вместо "да знаят какво правят".
Невежеството
За жалост маркетинговото невежество е причина за повечето маркетингови препятствия (включително посочената по-горе липса на правилна фирмена политика на управление).
В маркетинговите отдели се назначават лица, които не са учили или практикували маркетинг, или ако са учили, са забравили основните принципи. Или изобщо не са ги научили на първо място.
Въпреки че е трудно за вярване, това е лесно за разбиране за тези, които са работили, учили или преподавали маркетинг. За мнозина маркетингът изглежда твърде лесна дейност. Но тези, които са я изследвали задълбочено от първо лице знаят, че това е една от най-трудните дисциплини в бизнеса. Тя изисква едновременно разбиране за икономиката, бизнеса, психологията, комуникациите (които включват всички човешки сетива и емоции), психосоциологията, културата и човешкото развитие - от дете до възрастен.
За да си наистина успешен в маркетинга, трябва да можеш да "гостуваш в умовете" на клиентите, които от своя страна са все по-разсейвани и скептични към рекламните съобщения.
Ето защо ефективните маркетолози имат нужда от умения, които са най-разнообразни и са организирани в комплекс.
Продължава на страница 2.
Разглеждането на маркетинга като "разход", а не като инвестиция
Практиката сочи, че ако икономиката отслабне или парите на компанията свършат, първото звено, от което се орязва бюджет, е маркетингът. Това се случва в компаниите, където мениджърите смятат, че маркетингът не работи. Ако те вярваха, че той наистина работи, не биха го направили, нали?! По-скоро дори биха увеличили вложенията си в маркетинг в трудни времена.
Разбира се, за тази ситуация не можем да виним само шефовете, които взимат решения. Явно е, че вината е съместна, след като маркетолозите, с които те работят, не са ги снабдявали с достатъчно доказателства, че маркетингът е инвестиция, която достава адекватна възвръщаемост.
Съвет до маркетолозите
Там, където се появяват пречки, възникват възможности: открийте правилните творчески решения. Покажете на директорите потенциалните ползи, които идват от маркетинга. Например:
- Развиване на корпоративния бранд или марките продукти, за да се покачи ликвидността.
- Намаляване на разходите от капитал, покачване на цените на акциите, намаляване на лихвите за кредитния капитал.
- Намаляване на разходите за човешки ресурси - по-добрите служители остават, вместо да са привличани от конкурентни компании.
- Подобряване на прегледите за изпълнение и възнагражденията на висшия мениджмънт.
- Привличане на по-добри доставчици и бизнес партньори.
- Създаване на по-големи продажби и печалби, с което да се подобри представянето на компанията.
- Покачване на пазарната капитализация на фирмата.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.