Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Ако Стив Джобс слушаше клиентите какво искат, нямаше как да създаде айфона
Велика мисъл от технологичното светило Алан Кий гласи, че всеки предприемач трябва да помни: "Най-добрият начин да предвидиш бъдещето е като го създадеш!"
Аз работя в компания, която в един момент имаше продукт, който беше не само най-добър в класа си, но и технически далеч напред пред конкуренцията. Освен това, въпросната компания създаде и по-добър начин да предложи този продукт. Клиентите я обожаваха и плащаха за това.
Тогава допусна фатална грешка. Попита клиентите си какви приложения искат да видят в продукта си и след това им достави тези приложения. За беда, нейните конкуренти не попитаха клиентите какво искат. Вместо това те имаха визия за начините, по които бизнесът можеше да бъде правен по различен начин и като резултат – по-добре. Клиентите не виждаха наистина стойността или нуждата докато не докоснеха новия продукт. Когато го изпробваха се влюбваха в него.
И така, какво стори моята компания, когато видя какво направи конкуренцията? Тя повтори грешката си още веднъж и попита клиентите какво искат в продукта. Разбира се, те сега отговориха: приложения, които вече обичат от другия продукт.
Компанията не подобри конкурентното си позициониране. Постави себе си във въртяща се врата, в която опитва да отговори на изискванията на хората. За да направи нещата още по-лоши, ресурсите и силата на ума, които могат да бъдат приложени към „измислянето на бъдещето” бяха вместо това използвани, за да се догонват приложения, които я заключват в миналото.
На предприемачите е необходимо да се напомня, че не е работа на техните клиенти да знаят каквото не знаят. С други думи, вашите клиенти прекарват времето си в размисъл, за да откриват нови индустрии. То им е нужно за други неща. Естествено, от време на време се срещат изключения, но не можеш да заложиш компанията на прозрението си на този единствен човек сред клиентите.
Вместо това работата на ръководителя на бизнеса е да „измисля” бъдещето. Някой е някъде там, опитвайки да ви изтласка от индустрията. Той смята, че има по-добра идея от вашата. По-добро решение. По-ефективен продукт. Работата на лидера на компанията е да тласка себе си с ритници, преди някой друг да го е изтласкал.
Вашите клиенти могат да ви кажат кои неща не работят и как искат да ги направите щастливи. Послушайте ги. Направете ги щастливи.
Но не разчитайте на тях, за да създавате бъдещата пътна карта на продукта или услугата си. Това е ваша работа.
Мнение на Марк Кюбан в сайта на американското сп. Entrepreneur
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.