Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Маркетингът, основан на локация, остава сила
Да знаеш къде се намира потребителят, особено по кое време е там, дава прекрасен шанс да предвидиш неговото намерение да купува.
Това смята Алистър Гудман, изпълнителен директор на Plasecast – една фирма, предлагаща в САЩ услугата ShopAlerts. С нея продавачът на дребно предлага на потребителите изгодни оферти за покупка наблизо, като им ги изпраща по мобилния телефон.
Дали чрез разработване на мобилно приложение, дали чрез провеждане на кампания с текстови съобщения, фирмите използват технологиите, за да комбинират интересите на потребителите и локацията им и така да увеличат потока към магазините си. Маркетингът, основан на местоположение и технологии, остава сила. Опитът сочи, че рекламите и офертите, които интегрират време и място, могат да създават от 2 до 10 пъти по-голяма търговия, спрямо която и да е друга реклама.
Работят също мултимедийните съобщения. Освен това sms-ите (получавани с разрешение на потребителите) в 90% от случаите са отваряни. Същевременно, Джонатан Билинджър, директор маркетинг стратегии от комуникационната агенция JWT в Ню Йорк преди време призна, че често има особености при прилагането на маркетинга с локация (location-based marketing). Според него адаптирането на тази стратегия в обширен план е ефективно, когато бизнесът стане по-креативен и предложи добавена стойност.
Предложенията за сделки и оналайн талони за намаления са добра „примамка”, с която хората стават по-заинтригувани. Те обаче остаряват доста бързо.
Този вид маркетинг се използва от фирмите чрез следните инструменти: Показване на резултати при търсене в Google от дадено място, MobileAdwords – услуга на Google, в която рекламите се появяват само в определен радиус, Facebook (притежателите на смартфони обозначават къде са и така да получават награди като специални намаления), Google Places, приложения с талони.
Ако планирате да експериментирате в този вид маркетинг, експертите на сп. Entrepreneur съветват:
1. Дайте пълна възможност на потребителите да сегментират личната си информация. Не всеки желае да разпространява и изпраща сведения за интересите си и мястото, където се намира.
2. Бъдете прозрачни. Щом един човек се е съгласил, уверете се, че е е разбрал добре как вие планирате да използвате неговата лична информация и да събирате данни за посещенията му в онлайн и в уеб-пространството. Предотвратете тревогите за проблеми с пиратството.
3. Не предавайте информация, дарена на вас. Не давайте базата си данни на други фирми или партньори. (Такава практика има например в Америка, където този вид маркетинг е силно развит.)
4. Направете лесна процедурата за изключване. Не принуждавайте потребителите да участват в програма, от която искат да се откажат, и не ги измъчвайте в процеса на отписване.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.