Бъдете достоверни, надеждни и истински

Бъдете достоверни, надеждни и истински

Вие ги познавате – тези талантливи хора, които умеят да убеждават. Те някак съвсем леко успяват да внушат на всички около себе си колко е добре да подкрепят техните велики идеи.

Тези хора са много ценни, те създават истинска стойност за своите компании, защото умеят да превръщат визиите за бъдещето в дела.

Много клиенти приемат убеждаването като манипулация. Когато то се използва коректно, това изобщо не е така. Напротив, става дума за важен процес на промяна. Той насочва и стимулира онова поведение на хората, което е важно за целите на организацията, пише Хари Майлс, автор на множество бестселъри в областта на продажбите и мениджмънта.

Най-важното, което трябва да направите, за да убедите някого, е да изградите своята достоверност. Тя се проявява на две нива:

 - Вашите идеи. Смислени ли са? Например предложението ви за нов продукт вписва ли се в променените условия на пазара? Обмислили ли сте всички страни и евентуални трудности, които могат да възникнат?

Вие като личност. Може ли да ви се вярва? Искрени ли сте? Доказали ли сте, че имате познания и че винаги сте добре информирани? Например ако предлагате нов продукт, добре ли сте запознати с неговата специфика, с целевия пазар, с евентуалните клиенти и конкуренция? Могат ли другите да ви разберат?

Другият важен компонент на убеждаването е да спечелите доверието на другите. Как да го постигнете? На първо място бъдете искрени. Подгответе примери за своята надеждност. Изслушвайте другите и позволявайте да изкажат идеите си. Покажете, че имате опит, и не крийте препоръките си.

Опознайте аудиторията си. Разберете кои са ключовите фигури и влиятелните личности в нея, за да ги привлечете на своя страна. Важно е да търсите различните възможни значения на поведението, което наблюдавате в хората отсреща. И да тествате заключенията си, за да се уверите, че разбирате аудиторията възможно най-точно.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ