Топ 10 на най-скъпите световни марки според Brand Finance

Топ 10 на най-скъпите световни марки според Brand Finance

Световният гигант Amazon оглавява тазгодишната глобална класация на най-скъпите брандове в света, според консултантската фирма Brand Finance. 

Brand Finance е създадена през 1996 г. с цел да стеснява моста между маркетинга и финансите, посочва описанието на дейността й в нейния доклад за 2018 г., публикуван онлайн. Над 20 години тя помага със своите изследвания на компаниите и организациите от всякакви видове по света да свързват своите марки с финансовите си резултати. "Гордеем се с нашите ключови силни черти - независимост, техническа надеждност, прозрачност и експертиза", отбелязват още от Brand Finance. 

Експертите сравняват хиляди от големите брандове на всички пазари всяка година, определяйки кои са най-силните и ценни сред тях за финансовия успех на компаниите. 

Топ 10 за 2018 г. изглежда така: 

10. ICBC - 59,189 млн. долара.

9. Walmart - 61,480 млн. долара.

8. Verizon - 62,826 млн. долара.

7. Microsoft - 81,183 млн. долара.

6. AT&T - 82,422 млн. долара.

5. Facebook - 89,684 млн. долара.

4. Samsung - 92,289 млн. долара.

3. Google - 120,911 млн. долара.

2. Apple - 146,311 млн. долара.

1. Amazon - 150,811 млн. долара.

През 2017 г., в миналогодишното издание на класацията, лидерът днес Amazon бе на третото място. Google беше първа, а сега с Amazon си разменят местата, при много силни бизнес резултати на компанията на Джеф Безос.

Apple остава вторият най-скъп бранд в света за поредна година. Samsung се изкачва до четвъртата позиция, след като беше шеста през 2017 г. Facebook е пета, докато беше девета през 2017. Нейното, пето място в света през миналата година заемаше Microsoft. ICBC, или Industrial and Commercial Bank of China, е една от най-големите банки в света и е единственият китайски бранд в класацията. 

"Силата и стойността на бранда Amazon дават на акционерите разрешение той да се разширява безспирно в нови сектори и географски райони. Всички доказателства предполагат, че невероятният Amazon ще продължи да расте безкрайно и експоненциално", коментира главният изпълнителен директор на Brand Finance Дейвид Хей. 

Най-голяма загуба на бранд стойност през последната година има при Toshiba (43%), Under Armour (36%), ExxonMobil (36%), Heinz (27%), L'Oréal (25%), Hilton (24%). 

Най-много се е покачила стойността на американските брандове - 45% или 2,527.7 млрд. долара, следвани от китайските - 15% и немските - 7%, японските - 7%, френските - 5% и британските - 4%. Такива са най-скъпите марки в света по национален признак. 

Целия доклад може да видите тук

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Цитат на деня