Стартирате бранд? Не пропускайте тези стъпки!

Стартирате бранд? Не пропускайте тези стъпки!

„Казвал съм го преди и ще го кажа отново, брандът ви е повече от просто вашето лого.“ Така започва своя разказ за Medium.com Дейвид Сандърс, основател на компанията за бранд дизайн The Rebel Kulture. Според него има няколко стъпки, които е добре да не пропускаме, поставяйки началото на новия си бизнес. Трябва да бъдем наясно с визията си за него – каква емоция ще предизвиква, как ще изглежда, какво целим.

Стъпка 1: Идентифицирайте истинската си аудитория

До кой се опитвате да достигнете с бранда си? С каква аудитория търсите да се свържете? Да не знаеш кой таргетираш е като да ловиш риба на средата на океана. Безброй опции, но трябва да разчиташ на късмета, за да хванеш нещо.

Идентифицирането на истинската аудитория е малко по-детайлно, отколкото да кажеш „хора, които обичат шоколад“. Започнете с разработване на пълен профил от горе до долу. Определете предпочитанията им, интересите им, какво им харесва да хапват и т.н.

С базова идея каква е аудиторията ви, продължете надолу по фунията. Конкретизирайте пазара си, като зададете следните въпроси:

1. Те мъже или жени са?

2. В коя възрастова група са?

3. Кои са общите им интереси? (Продължавайки с примера по-горе: Тъмен или светъл шоколад харесват? С или без ядки?)

4. Какво работят?

5. Какъв тип хора са? (забавни, сериозни и т.н.)

Включете възможно най-много детайли, за да определите кои са вашите идеални потребители. Можете да използвате тези показатели, за да таргетирате аудитория в социалните мрежи и да ги включите в цялостната си маркетингова стратегия.

Стъпка 2: Открийте атрибутите

Марката е тази, която привлича клиентите ви. Следователно, важно е тя да отразява вашите ценности и характер. Това е начинът, по който искате хората да говорят за бранда ви, когато не сте в стаята. Тези атрибути ще водят към дизайна на логото ви, избора на шрифт, цвета, гласа, тона и т.н. Стига до същината на вашия бранд и целта му.

За да идентифицирате тези атрибути, си задайте следните въпроси:

1. Кои са трите думи, които описват бранда ви?

2. Кои брандове имат подобно излъчване?

3. Ако брандът ви е личност, как ще говори в различните ситуации?

4. Какви атрибути бихте искали да избегнете в бранда?

Веднъж щом определите как да опишете бранда и неговия характер, сте готови да съберете приликите. Усъвършенстването на този списък от атрибути и усещания ще помогне да се фокусирате върху посоката на развитие на марката.

Стъпка 3: Определете външния вид

Щом сте стигнали до заключение за атрибутите, сте готови да ги превърнете във визуални елементи като лого и уебсайт. Тук проучваме конкурентите, тенденциите и обръщаме внимание на визии, отговарящи на усещането за бранда.

Думите, които сте свързали с бранда могат да определят визията му:

1. Какви цветове отразяват марката ви? (Тук е доста полезно да познавате психологията на цветовете)

2. Какви икони и изображения са символ на марката?

3. Кои елементи на сходни марки ви допадат?

Стъпка 4: Развийте позицията си

Визуалните елементи са това, което другите използват, за да идентифицират бранда ви. Това, което му дава живот, е позицията му. Характерът на марката се проявява чрез позицията му. Започнете да мислите на какво би отговорил идеалният ви клиент. Трябва ли да е снизходително, професионално, игриво?

Това изисква практика и много корекции, за да бъде нагласено. Един от най-лесните начини да определите позицията е чрез пост в социалните мрежи на марката. Това е директно към потребителя! Можете да получите незабавна обратна връзка от аудиторията си и да обърнете внимание на това как реагира. Отделете време на това. Търпението и постоянството са най-добрите ви приятели.

Стъпка 5: Съберете всичко заедно

Време е да съберете парчетата, които създадохте и да ги комбинирате в бранда! Определихте основните атрибути, развихте естетичния дизайн, поработихте над позицията (което само по себе си ще е цял процес). Последната стъпка е за събирането на тези няколко елемента, за да създадете силен бранд.

Помнете, че всяко парче се отнася до атрибутите и рефлектира на бранда, а също, говорете директно на своя идеален клиент. Това ще ви увери, че оставяте дълготрайно впечатление.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ