Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Стартирате бранд? Не пропускайте тези стъпки!
„Казвал съм го преди и ще го кажа отново, брандът ви е повече от просто вашето лого.“ Така започва своя разказ за Medium.com Дейвид Сандърс, основател на компанията за бранд дизайн The Rebel Kulture. Според него има няколко стъпки, които е добре да не пропускаме, поставяйки началото на новия си бизнес. Трябва да бъдем наясно с визията си за него – каква емоция ще предизвиква, как ще изглежда, какво целим.
Стъпка 1: Идентифицирайте истинската си аудитория
До кой се опитвате да достигнете с бранда си? С каква аудитория търсите да се свържете? Да не знаеш кой таргетираш е като да ловиш риба на средата на океана. Безброй опции, но трябва да разчиташ на късмета, за да хванеш нещо.
Идентифицирането на истинската аудитория е малко по-детайлно, отколкото да кажеш „хора, които обичат шоколад“. Започнете с разработване на пълен профил от горе до долу. Определете предпочитанията им, интересите им, какво им харесва да хапват и т.н.
С базова идея каква е аудиторията ви, продължете надолу по фунията. Конкретизирайте пазара си, като зададете следните въпроси:
1. Те мъже или жени са?
2. В коя възрастова група са?
3. Кои са общите им интереси? (Продължавайки с примера по-горе: Тъмен или светъл шоколад харесват? С или без ядки?)
4. Какво работят?
5. Какъв тип хора са? (забавни, сериозни и т.н.)
Включете възможно най-много детайли, за да определите кои са вашите идеални потребители. Можете да използвате тези показатели, за да таргетирате аудитория в социалните мрежи и да ги включите в цялостната си маркетингова стратегия.
Стъпка 2: Открийте атрибутите
Марката е тази, която привлича клиентите ви. Следователно, важно е тя да отразява вашите ценности и характер. Това е начинът, по който искате хората да говорят за бранда ви, когато не сте в стаята. Тези атрибути ще водят към дизайна на логото ви, избора на шрифт, цвета, гласа, тона и т.н. Стига до същината на вашия бранд и целта му.
За да идентифицирате тези атрибути, си задайте следните въпроси:
1. Кои са трите думи, които описват бранда ви?
2. Кои брандове имат подобно излъчване?
3. Ако брандът ви е личност, как ще говори в различните ситуации?
4. Какви атрибути бихте искали да избегнете в бранда?
Веднъж щом определите как да опишете бранда и неговия характер, сте готови да съберете приликите. Усъвършенстването на този списък от атрибути и усещания ще помогне да се фокусирате върху посоката на развитие на марката.
Стъпка 3: Определете външния вид
Щом сте стигнали до заключение за атрибутите, сте готови да ги превърнете във визуални елементи като лого и уебсайт. Тук проучваме конкурентите, тенденциите и обръщаме внимание на визии, отговарящи на усещането за бранда.
Думите, които сте свързали с бранда могат да определят визията му:
1. Какви цветове отразяват марката ви? (Тук е доста полезно да познавате психологията на цветовете)
2. Какви икони и изображения са символ на марката?
3. Кои елементи на сходни марки ви допадат?
Стъпка 4: Развийте позицията си
Визуалните елементи са това, което другите използват, за да идентифицират бранда ви. Това, което му дава живот, е позицията му. Характерът на марката се проявява чрез позицията му. Започнете да мислите на какво би отговорил идеалният ви клиент. Трябва ли да е снизходително, професионално, игриво?
Това изисква практика и много корекции, за да бъде нагласено. Един от най-лесните начини да определите позицията е чрез пост в социалните мрежи на марката. Това е директно към потребителя! Можете да получите незабавна обратна връзка от аудиторията си и да обърнете внимание на това как реагира. Отделете време на това. Търпението и постоянството са най-добрите ви приятели.
Стъпка 5: Съберете всичко заедно
Време е да съберете парчетата, които създадохте и да ги комбинирате в бранда! Определихте основните атрибути, развихте естетичния дизайн, поработихте над позицията (което само по себе си ще е цял процес). Последната стъпка е за събирането на тези няколко елемента, за да създадете силен бранд.
Помнете, че всяко парче се отнася до атрибутите и рефлектира на бранда, а също, говорете директно на своя идеален клиент. Това ще ви увери, че оставяте дълготрайно впечатление.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.