Париж забрани скандални реклами на Yves Saint Laurent

Париж забрани скандални реклами на Yves Saint Laurent

Съветът на Париж - събрание, отговорно за управлението на града, гласува да блокира в бъдеще показването в градска среда на сексистки или дискриминационни реклами, които вредят на човешкото достойнство. Това се случи, след като във френската столица беше свалена скандална външна рекламна кампания на модния бранд Yves Saint Laurent (YSL), със снимки на жени, чиито глави не се виждат, а само други части от тялото.

По време на Парижката седмица на модата местата за външна реклама в града станаха повод за коментари и критики, заради серия от реклами с "порно мацка" на Saint Laurent, показващи модели с много слаби тела в мрежести чорапи. Френският регулатор на рекламното съдържание Autorité de Régulation Professionnelle de la Publicité заяви, че е получил над 200 оплаквания от граждани и ги свали. 

Нов договор за градска реклама се сключва с рекламната компания, разпространила кампанията на YSL. В него се посочва забрана всякакви такива реклами да се появяват в града. Договорът ще влезе в сила от 20 ноември 2017 г. Той призовава компанията - JCDecaux, да не доставя до публиката реклами, включващи "сексистки стереотипи, хомофобски изображения, всякакви деградиращи, дехуманизиращи или обидни представяния на жени и мъже, етническа дискриминация, дискриминация на базата на произход, религиозна дискриминация, изображения с възрастова дискриминация, снимки, които оказват вредно влияние върху човешкото достойнство". 

Кметът на Париж Ан Идалго коментира в прессъобщение, цитирано от Business Insider, "след Лондон и Женева, които вече приеха подобни мерки, Париж дава пример, като взема всички възможни мерки да предотврати дистрибуцията и промоцията на изображения, деградиращи определени категории граждани". 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ