Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Когато брандът се превърне в глагол
Nike. Disney. Google. Това са едни от най-популярните брандове в света, чиито имена всички познават заради успеха на продуктите и услугите им. Те са станали част от ежедневието ни до такава степен, че някои от тях са се превърнали в глаголи, които използваме, за да назовем определени дейности.
Брандинг консултантът Джонатан Бел категоризира успешните бранд имена в 7 раздела спрямо американския контекст. Сред тях са асоциативните като Amazon, абстрактните като Kodak и емоционалните като Nike. Amazon иска потребителите да го асоциират с разнообразната селекция от продукти, препращайки към най-дългата река в света, Амазонка, докато Nike, да речем, приема идеята за древната гръцка богиня на победата – представете си да беше останал с първото си име, Blue Ribbon Sports.
Това звучи непознато
На някои пазари, например китайския, чуждестранните брандове обикновено напълно заменят имената си с такива, които са по-ефективни на локално ниво. В повечето страни се ограничава произношението на дадена марка, тъй като местните го пречупват през призмата на своя собствен език. Така например Ferrari се произнася като Fe-ha-ri на португалски. Именно за това трябва да внимавате при „кръщаването“ на вашата компания.
Как брандът се превръща в глагол?
Невъзможно е да предвидите дали това ще се случи, но има някои елементи при успешните примери, които съвпадат. Ако може да се замени изречение или цяла концепция само с една дума, тогава е много вероятно да ви се получи. Например „Да си вземем Uber“ е много по-просто, отколкото „Да си поръчаме такси чрез приложение“, или пък „Ще го Photoshop-на“, вместо „Ще редактирам снимката с програма за обработка“.
Ако вие сте първите, които налагат даден продукт на нов пазар, както често технологичните компании опитват да направят, шансовете ви са още по-големи. Предимство може да е и изборът на кратко име, с малък на брой срички. По-трудно ще бъде да заложите на термини, които вече се използват в разговорната реч.
Интерпретацията ни за света зависи до голяма степен от конструкцията на езика. Когато един бранд е част от него, той се превръща в елемент, с който можем да опишем заобикалящата ни среда и да улесним комуникацията си. Това, разбира се, не е достатъчно да просперирате – доброто качество на стоките и/или услугите ви трябва да продължи да бъде приоритет.
Андерс Питерсон за Medium.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.