Facebook разкри компании, които харчат милиони за политическа реклама

Facebook разкри компании, които харчат милиони за политическа реклама

Големи американски компании като ExxonMobil, Ben and Jerry's, Penzeys Spices и други харчат милиони долари, за да повлияят на американските избиратели, съобщиха световните агенции. Те се позовават на данните от нова информационна система на социалната мрежа Facebook, включваща поръчителите на политическа реклама в САЩ.

Обикновено биват публикувани малко данни за разходите за онлайн реклама на определени компании, но Facebook засили прозрачността около политическата дейност преди частичните избори за Конгрес на САЩ на 6 ноември, отбелязва Ройтерс. Социалната мрежа съобщава, че от май за политически реклами са били похарчени 256,4 млн. долара.

Alphabet, компанията майка на Google, и платформата за микроблогове Twitter също въведоха подобни бази данни. Спрямо Facebook обаче Google обхваща по-тесен набор от рекламодатели, а системата на Twitter е по-трудна за използване.

Базата на Facebook, представена вчера, се казва "Справка за рекламния архив" (Ad Archive Report), и ще дава информация колко харчат рекламодателите за реклами в социалната мрежа, които конкретно насърчават гласуването, споменават политическа надпревара или теми от национална значимост. Данните ще се обновяват всяка седмица.

Ще бъдат обхващани реклами на официални предизборни щабове, както и платени публикации с политически аспект на производители на бутиково облекло, водещи на телевизионни предавания и глобални фирми.

Петролният гигант ExxonMobil е похарчил над 2,1 млн. долара за реклама във Facebook от май, което е повече от разходите на всяка друга корпорация освен на услугата за онлайн петиции Care2.com Inc.. ExxonMobil е насърчавал кампании, подкрепящи офшорните сондажи, и е призовавал да се гласува с "не" при допитване в американския щат Колорадо за ограничаване на фракинга.

Прозрачността във Facebook все пак има ограничения. Социалната мрежа неофициално изисква регистрация в държавни органи за компании, купуващи политически реклами, макар същевременно да им позволява да остават анонимни при разпространението на посланията чрез използване на псевдоними.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ