Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Потребителското настроение отслабва леко
Настроението на българите за потребление отслабва леко към края на първото шестмесечие на 2017 г., сочи ново проучване на изследователската компания GfK, обхващащо Европа и отделните пазари в нея.
Икономическите очаквания сред българските потребители са били много положителни в началото на годината, но до края на юни са спаднали с повече от пет пункта, достигайки -7,8 пункта, посочват авторите. Показателят е бил стабилен в сравнение с предходната година.
Очакванията за доходите сред българите също имат спад - с повече от шест пункта в сравнение с края на първото тримесечие. В сравнение със стойността, измерена в средата на 2016 г., нивото е от 11,5 пункта и все още отразява увеличение от 6,3 пункта.
Склонността към купуване сред българските потребители има леко увеличение. При 16,4 пункта, показателят достигна приблизително същата стойност като предходната година в края на юни и леко се възстановява в сравнение с края на март с два пункта.
Потребителският климат в ЕС остава добър.
Има позитивно настроение сред европейските потребители и през втората четвърт на 2017 г. След деветгодишния връх в началото на годината, потребителският климат остава на високо ниво за ЕС-28 и в края на юни приключва на ниво от 19,1 пункта.
Като цяло, през втората четвърт на 2017 г. резултатите на проучването на GfK за потребителския климат са доста смесени за Европа.
Отново има големи различия по отношение на очакванията за икономиката и доходите и склонността към купуване. Докато Германия и Франция имат високи нива, потребителското настроение "се охлажда" малко в някои страни от Източна Европа като Полша и Чехия.
"Едно от нещата, които се забелязаха през второто тримесечие, беше "ефектът Макрон" във Франция, който имаше забележимо положително въздействие върху настроението на французите. Британските потребители очевидно следяха преговорите за Брекзит със скептицизъм, като резултатът беше слаби показатели. Победителите това тримесечие включваха Испания и Португалия, където потребителите отново бяха с по-убедително настроение, благодарение на възстановяващата се икономика", коментира експертът по потребителите на GfK Ролф Бюркел.
GfK има дългогодишен опит в областта на събирането и оценката на данните. Приблизително 13 000 експерти съчетават общите си познания с анализ на местните пазари в над 100 страни. Чрез използването на иновативни технологии и научни методи за събирането и обобщаването на данни, GfK превръща данните с голям мащаб в интелигентни данни, давайки възможност на своите клиенти да подобрят конкурентоспособността си и да обогатят своя опит и възможностите за избор на потребителите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.