Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|5 урока, които марките могат да научат от пандемията
Глобалната пандемия беше опустошителна за някои бизнеси като търговията на дребно, ресторантьорството, хотелиерството и забавленията. Докато много фирми затваряха вратите си за постоянно, други изплуваха и дори процъфтяваха. Някои бизнеси бяха принудени да се насочат към онлайн екосистема, с която не бяха запознати, тъй като търговците на дребно трябваше да преместват инвентара онлайн, а пък редица ресторанти бяха принудени да разчитат единствено на доставката по домовете на клиентите, за да останат отворени. Индустрията за електронна търговия се разрасна с експоненциални темпове, като утвърдените марки постигнаха невероятен растеж.
Но вместо да се фокусираме върху негативното въздействие на Covid-19 върху бизнеса, нека се съсредоточим върху уроците, които марките могат да извлекат от това, което пандемията предизвика в индустриите за търговия на дребно и електронна търговия.
Потребителите винаги ще бъдат склонни да харчат пари
Докато по време на пандемията се говореше много за фалити, някои търговци отчитаха увеличени онлайн продажби. Само за да нарисува картината Best Buy съобщи, че продажбите му онлайн са се увеличили с повече от 240% през второто тримесечие. Много хора се запасиха с електроника, за да задържат себе си и семействата си, докато са вкъщи, тъй като нямаше ясна индикация кога ще се върне нормалният ни начин на живот.
Дори с толкова много несигурност по отношение на заетостта, доходите и икономиката, потребителите все още харчеха пари. Изправени пред скуката у дома и излишък от време при затварянето, много потребители се обърнаха към онлайн пазаруването като вид забавление.
Търговията се е променила силно онлайн
Дори когато държавите започнаха да се отварят и магазините на дребно последваха примера им, пандемията въведе изцяло нова демографска характеристика за онлайн пазаруването. От закупуването на често срещани битови предмети в Amazon и пристигането им в рамките на дни до поръчването на хранителни стоки онлайн и разполагането им на прага в рамките на часове, много от тези потребители ще продължат да пазаруват онлайн, просто защото е по-удобно.
Марките за електронна търговия не трябва да се страхуват от отваряне на дребно и обратно възвръщане на пазарния дял. Вместо това измислете начини да осигурите още по-голяма стойност за клиентите си. Има ли опция за абонамент, която можете да въведете, за да направите повторното изпълнение по-удобно за клиента, като същевременно създавате последователен и надежден поток от приходи за вашата марка?
Социалните медии могат да лансират марка буквално за една нощ
Едно от най-интересните неща, които забелязах по време на пандемията, беше колко много начинания на един човек изскочиха и процъфтяха благодарение на социалните медии. От ръчно изработени дрехи и аксесоари до изкуства и занаяти, видях как много рекламни послания лансират успешни марки с платформите TikTok или Instagram.
Това беше реално социално доказателство, че една марка може бързо да напредне без да похарчи 20 000 долара за персонализирана версия на Shopify или шест цифри за реклами във Facebook. Когато имате наистина специален продукт, вашите клиенти ще бъдат повече от склонни да споделят и подкрепят вашите усилия. Тези, които реинвестират интелигентно с фокус върху изграждането на дългосрочна марка, ще успеят.
Потребителите обичат марките D2C с процъфтяваща общност
Защо потребителят би похарчил 30 долара за даден продукт, когато в Amazon го има за 8 долара? Простият отговор е, че по-скъпата марка е изградила процъфтяваща общност и потребителят е готов да плати допълнително, за да бъде част от тази общност.
Креативните марки, които успешно са изградили общност, насърчават своите клиенти да споделят в социалните медии, като използват обозначени хаштагове. Това създава UGC (генерирано от потребителите съдържание), което марките споделят в собствените си социални профили.
Потребителите обичат идеята да бъдат откроявани от марките, от които се чувстват част и са готови да платят премиална цена, за да поувстват, че принадлежат на тази общност. UGC също е едно от най-ефективните части от съдържанието, което можете да използвате, и е много по-ефективно от съдържанието, което прилича на традиционна реклама.
Не се страхувайте да се огледате за нови възможности
Пандемията накара много марки да се огледат за нови възможности. Някои производители на облекло се насочиха към изработката на маски за лице и лични предпазни средства и по този начин нараснаха бързо. Докато много фирми затваряха вратите си и съкращаваха персонал, тези, които се насочиха към новите възможности, не можеха да наемат хора достатъчно бързо, за да отговорят на нови изисквания.
Няма нищо лошо в смяната на посоките, ако се появи нова възможност. Много марки са упорити и са фокусирани върху едно нещо, докато ако те винаги са били отворени за нови възможности, това би довело до допълнителни успешни професионални начинания.
Източник: Мервик Хаумс, основател на Startup Fortune за entrepreneur.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.