"Бъди част от екипа!" и още 20 лидерски умения
Няма значение дали управлявате бизнес, ръководите екип или преподавате в някакъв клас, имате нужда от добри лидерски умения.
Изглежда, че някои хора са родени лидери, които знаят как да водят и вдъхновяват другите, но за повечето от нас нещата стоят по различен начин.
За щастие, лидерството не е някаква магическа дарба, а набор от умения и знания, които всеки може да придобие и използва.
На някои се отдава по-лесно, отколкото на други, но в края на краищата, всеки може да го постигне.
За целта, просто трябва наистина да го желаете, да бъдете готови да положите големи усилия и да се осмелите да поемате рискове.
Това са 21 начина да станете по-добър лидер.
1. Контролирайте емоциите си
Вашите емоции ви дават енергия. Ако те са слаби, страдате от ниска енергия и липса на ентусиазъм, ако са високи, гледате на нещата по-позитивно и оптимистично.
За да бъдете във възможно най-добрата си форма, като лидер, трябва да се научите да управлявате емоциите си, защото по този начин ще контролирате и вашата енергия.
2. Развийте уменията си
Ако не притежавате нужните умения, няма титла и позиция, която да ви превърне в лидера, който искате да бъдете. Единственият начин да станете по-добър водач е да придобиете и развиете лидерски умения, експертиза във вашата област и да вложите сърцето си във работата, която вършите.
3. Станете отличен комуникатор
Научете се да обръщате повече внимание на нещата, които се случват около вас, наблюдавайки и слушайки внимателно хората, с които контактувате. Добрите лидери са и страхотни комуникатори, не само в ролята на говорител, но и в тази на слушател. Те знаят как да се фокусират върху най-малките детайли и нюанси на разговора, които повечето хора пропускат.
4. Признавайте си, когато сбъркате
Нужно е да бъдете много силен и уверен човек, за да си признаете, когато грешите. Понякога хората смятат, че признанието е признак на слабост, но всъщност, точно обратното е вярно. Колкото сте по-честни и открити, толкова повече хората ще ви уважават като лидер.
5. Научете се да разпознавате талантливите хора
Много важно за добрите лидери е умението да разпознават и създават контакт с правилния тип хора, тези, които могат да реализират тяхната визия и да развият успешно техните стратегии.
Наемането на добри служители, обаче е само част от процеса. Също толкова важно е да разберете как хора от различни среди и с различни способности могат да работят в синхрон и разбирателство.
6. Бъдете част от екипа
Добрите лидери са тези, които виждат себе си като част от екипа, тези, които са готови да запретнат ръкави и да направят необходимото, за да подкрепят и посъветват своите служители.
7. Отдавайте заслуженото на правилните хора
Нерядко се случва, хората на лидерска позиция да си приписват заслугите за чужди постижения. Истинските лидери разбират, че големите успехи се постигат не от единици, а от групи от хора, влагащи огромен труд и усилия.
8. Бъдете ментор, не проповедник
Хората искат да знаят как да станат по-добри в своята работа и как да намерят своя професионален път. Като лидер, вашата работа е да ги наставлявате, водите и подкрепяте, а не да ги тормозите и да им проповядвате.
9. Инвестирайте в хора
За да бъдете добър лидер, трябва да осъзнаете, че най-важната част от вашата организация са хората, които работят за нея. Ако искате те да бъдат доволни, лоялни, отдадени и предани, отделете време, за да инвестирате в тяхното развитие и да им разясните своята визия за нещата, които трябва да бъдат направени.
10. Позволете повече свобода и гъвкавост
Щом служителите ви знаят как да си свършат работата по възможно най-добрия начин, стойте на страна и не им се пречкайте. Лидерът, който насърчава свобода, независимост и гъвкавост на работното място, позволява на хората си да действат по начина, който намират за най-ефективен и успешен.
11. Не пестете похвалите
Хвалете хората си често и открито. Нека всички знаят, че вашия екип си е свършил работата както трябва и, че високите резултати и постижения се дължат на групови усилия и труд.
Когато става въпрос за критики, фокусиращи се върху нещата, които имат нужда от подобрение и развитие, говорете със служителите си лично и насаме. За много хора този разговор е равносилен на негативна оценка, носеща горчив вкус, който става още по-силен ако критиката е изложена публично .
12. Изградете здрава връзка с екипа си
За тази цел е нужен лидер, който е готов да скочи в окопите заедно със своите подчинени и да прекара дълго време в работа рамо до рамо с тях, изграждайки силна връзка, характерна за великите отбори.
13. Излезте от кабинета
Отидете на работа рано, за да свършите задачите си, докато ситуацията е спокойна. След това, когато останалите пристигнат, излезте от офиса и започнете да говорите с вашите колеги.
Хората се чувстват добре, когато виждат, че шефът им не само работи здраво, но е и наличен и достъпен за въпроси и съвети.
14. Дайте им кредит на доверие
Много от лошите неща, които се случват в рамките на един ден или седмица, било то малки недоразумения, неловки моменти или прояви на неуважение, идват от прибързани решения и необмислени реакции. Добрите лидери опитват да бъдат възможно най-справедливи и да дават кредит на доверие и втори шанс на своите служители.
15. Спрете с микроменджмънта
Лидерите, които държат под микроскоп своя екип, не позволяват на служители да достигнат пълния си потенциал и да използват уменията си за това, в което са най-добри. Ако искате да бъдете по-добър ръководител, отстъпете настрана и дайте нужното място на вашите подчинени, за да реализират своите идеи.
16. Забавлявайте се
Бизнесът наистина е сериозна работа, но най-добрите лидери знаят как да създават вълнение и забавление в офиса. Те са добри в изграждането на оптимистична култура на работа и среда, която ентусиазира и мотивира техните служители. Те знаят, че забавата и разтоварването са от изключително значение за продуктивността и ефективността на здраво работещите хора.
17. Опознайте силните страни на своите служители
Научете се да разпознавате дарбите и талантите на вашите хора, колкото се може по-бързо. Така вие ще разберете каква е правилната посока, към която да ги насочите и как да им помогнете да развият своя пълен потенциал.
18. Дръжте хората отговорни за техните действия
Един от най-големите проблеми в лидерството идва от липсата на отговорност. Ако цените високо отговорността и спазването на поетите ангажименти, не трябва да позволявате на никой да кръшка и да не зачита приетите норми. Като се придържате към принципите си, печелите уважение и запазвате високата функционалност на вашия екип.
19. Доверявайте се, за да печелите чуждото доверие
Когато се доверявате, вие изпращате послание, че разчитате на възможностите и качествата вашите хора В замяна на това, те са по-склонни да се доверят на вас.
20. Покажете състрадание и грижа
Състраданието помага да преодолеете разстоянието между нуждите на организацията, желанията на вашите хора и това, което реално може да им предложите. Лидерите, които показват съпричастност с трудностите и проблемите на своите служители са тези, които са най-харесвани.
21. Поставете обичта към останалите в центъра
Дори древните римляни са знаели, че любовта побеждава всичко. Обичайте хората си, обичайте вашата организация и тези, за които работите, и ще откриете тайната на доброто лидерство.
Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, за Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.