КНСБ: Заплатите растат, но 70% от българите продължават да взимат под 1200 лв.

КНСБ: Заплатите растат, но 70% от българите продължават да взимат под 1200 лв.

Заплатите в България видимо растат през последните години, но все още 70% от хората у нас получават месечни възнаграждения под средните за страната 1 200 лв. Това каза в ефира на bTV президентът на КНСБ Пламен Димитров.

„Миналата година успяхме да договорим 10% увеличение на заплатите в публичния сектор, увеличи се максималният осигурителен доход и таванът на пенсията стана 1200 лв.“, припомни Димитров. Въпреки това България остава най-бедната страна в Европейския съюз.

Президентът на КНСБ настоява, че заплатите трябва да продължат да растат, тъй като и цените ще го правят. В момента доплащането за нощен труд например е едва 25 стотинки. Синдикатите от години предлагат увеличение на цената на нощния трус, „поне с едно левче“, по думите на Димитров.

„Доходите трябва да растат поне с 10-15% на година, за да догоним европейците“, категоричен бе той.

Председателят на КНСБ предложи да се намали облагаемият данък на доходите и призова за дебат по темата.

Той напомни и че от 2007 г. синдикатите настояват цената на нощния труд да се увеличи до 1 лев на час. Според него е абсурдно сегашното доплащането на час за нощен труд - 25 стотинки. Димитров даде за пример колективните договори, при които заплащането на нощния труд било по-високо. До момента обаче те покривали едва около 30% от работещите.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера