Китайските IPO-та в САЩ отчитат най-силна година от 2014 г. насам

Китайските IPO-та в САЩ отчитат най-силна година от 2014 г. насам

Апетитът за китайски акции на инвеститорите на борсите в САЩ е достигнал 6-годишен връх през 2020 г. въпреки нарастващото напрежение между двете страни, предаде Си Ен и Си.

Базираните в Китай компании са събрали 11,7 долара в рамките на 30 първични публични предлагания (IPО) в САЩ от началото на годината, сочат данни на Renaissance Capital.

Това е най-големият обем капитал, набран при борсови дебюти на китайски компании в САЩ от 2014 г. насам, когато в Ню Йорк бяха листнати 16 фирми от азиатската страна. Тогава те събраха 25,7 млрд. долара, от които цели 25 млрд. бяха привлечени при рекордното IPO на гиганта в онлайн търговията Alibaba.

Сред големите китайски IPO-та тази година личат имената на финтех компанията Lufax, онлайн платформа за недвижими имоти KE holdings, както и производителите на електрически автомобили Xpeng и LI Auto.

Ентусиазмът на китайските компании по отношение на пазарите в САЩ изглежда остава висок въпреки бурните отношения между Пекин и Вашингтон и продължаващата търговска война, започната от администрацията на президента Доналд Тръмп.

Кризата с коронавируса също забави трансграничната бизнес активност и доведе до нов спор между САЩ и Китай за отговора на двете на пандемията.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Цитат на деня
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Депутатите излязоха в 60-минутна почивка преди пореден балотаж между Назарян и Кирилов