Биткойнът премина прага от 34 хил. долара

Биткойнът премина прага от 34 хил. долара

Най-популярната криптовалута в света прескочи за кратко границата от 34 хил. долара, предаде Блумбърг.

Дигиталната валута поскъпна с 7,8% до 34 182,75 долара, преди да падне отново до 33 674,55 долара към 13:00 ч. българско време. През декември биткойна поскъпна с близо 5%, след като премина границата от 20 хил. пункта за първи път в историята.

Последните печалби удължават ралито на спорния дигитален актив от 2020 г., след като той се срина през месец март с 25% на фона на финансовия крах в първите дни от пандемията от коронавирус.

„Криптовалутата вероятно ще бъде на път да достигне 50 хил. долара през първото тримесечие на 2020 г.“, коментира Антони Тренчев, съосновател на Nexo в Лондон.

Връщането на работа на институционалните инвеститори през тази седмица най-вероятно ще доведе до нов ръст на цената след покупките на дребно през празниците, добави той.

„Биткойнът все по-често бива включван в глобалните инвестиционни портфейли, тъй като притежателите му вече не са само технологични маниаци и спекуланти“, коментира Майк Макглоун от Блумбърг миналия месец.

Привържениците на критповалутата са на позицията, че тя действа като актив за съхранение на богатство на фона на  мащабното печатане на пари от централните банки.

„Диталната валута в крайна сметка ще поскъпне до около 400 хил. долара“, коментира пред Блумбърг Скот Минерд, главен инвестиционен директор в Guggenheim.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера