Отпада едно от най-спорните предложения по "закона Макрон" за транспорта
Директивата за командированите работници да не се прилага при международния транспорт - това е стратегическият пробив, постигнат при гласуването на част от пакет “Мобилност 1” в Транспортната комисия на Европарламента. Това заяви за Дарик европейският депутат от Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите Петър Курумбашев.
Още вчера, друг български евродепутат, Андрей Новаков пък обяви, че е отпаднала тоталната забрана за използване на кабините на камионите за почивка. Отпадна изискването на всеки три седмици шофьорите да се прибират вкъщи, а също така отпадна и намерението на Комисията международните шофьори да попадат в обхвата на Директивата за командированите работници - с други думи на всеки 72 часа, прекарани в някоя страна членка да бъдат налагани местните изисквания и местното законодателство."
Разменната монета в хода на гласуванията обаче се оказал каботажът, при който директивата ще се прилага от първия ден, сподели днес Курумбашев.
По думите му постигнатата победа е крехка и е рано за фанфари, тъй като пленарна зала може да реши точно обратното на водещата комисия.
„Целият процес вероятно ще приключи след 6 до 9 месеца”, очаква Курумбашев.
„Битката е спечелена, но войната предстои”, заяви в предаването „Кой говори“ на Дарик Ангел Траков, председател на Съюза на международните превозвачи.
„Отпада едно от най-спорните предложения по пакет „Мобилност 1“ - водачите задължително да се връщат в родната държава на всеки три седмица. За сметка на това обаче камионите трябва да се връщат в страната на регистрация на всеки три седмици за разтоварване или натоварване”, обясни Петър Курумбашев и добави, че се надява това изискване да отпадне.
„Тук съм си задавал въпроса, ако шофьорите са носталгични към своите семейства, камионите за кого тъгуват, че трябва да се връщат на всеки три седмици? Разбира се, това е маскирано като битка с т. нар. компании „пощенски кутии“. Идеята е, ако имаме белгийски собственик на камиони, регистрирани в България, както се сещате, те никога не се връщат в страната. Те са само регистрирани в нея“, коментира Курумбашев.
Гласуваните текстове предвиждат още водачите да могат да нощуват в кабините си, но само ако се намират на паркинг, който отговаря на определени условия. В противен случай те трябва да използват седмичната и намалената седмична почивка в хотел или на място, осигурено от работодателя.
Битката по пакет „Мобилност“ ще се състои и в пленарна зала, след това трябва да се постигне компромис между държавите членки, както и между позициите на Съвета, комисията и парламента, добави Курумбашев. Битката е спечелена, но войната предстои, заяви от своя страна в Ангел Траков.
Пробивът е постигат, благодарение на безпрецедентното обединение на държава, бранш и синдикати за каузата на българския транспортен бизнес в Европа, посочи Траков.
„Пряко засегнати в нашия бранш са над 200 000 семейства с привлечени структури като лизингодатели и застрахователи стават много повече. Говорим за 7-8 милиарда евро от бюджета на България. Това е сериозен бизнес и сериозен удар по икономиката щеше да бъде това, ако бяха влезли тези текстове“, коментира Траков.
Изглежда реалистично пакетът да бъде гласуван в пленарна зала през юни или юли в Страсбург, а целият процес да приключи до 6-9 месеца, смята Петър Курумбашев. Според него е по-добре това да се случи преди европейските избори следващата година, защото след това работата на парламента и съвета ще промени фокуса си.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.