Автоматизация на посредствеността
Според Дейвид Грейбър в развитите страни (в зависимост от държавата) между 20% и 50% от трудовата сила (в някои случаи говори и за 60%) са заети с bullshit jobs: занимания и професии, които не създават предпоставки за принадена стойност, нито носят достатъчно добавена стойност, и които до голяма степен могат да бъдат определени като лишени от особен смисъл.
„Принадена стойност“ е понятие, залегнало в основата на „Капиталът“. Маркс разглежда принадената стойност като материализиран в стока или услуга труд, който не е заплатен на работника. Според икономическата му теория принадената стойност е в генезиса на обогатяването на предприятията и компаниите. Докато добавената стойност представлява допълнителната полезност, която стоката или услугата притежават в резултат на преминаването им през процес на трансформация. Рекламните кампании също спадат към процеса на трансформация: оригиналната комуникация на стоката или услугата, натоварването ѝ с графични и семантични смисли несъмнено водят до повишаването на стойността на същата тази стока или услуга.
Какво обаче наистина се случва?
Търсете специалното издание на сп. Мениджър – Creative Bulgaria в разпространителската мрежа в цялата страна и в платформата за дигитално четене zinzin.bg
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.