КЗК проверява защо лабораториите спряха пул тестовете за COVID-19

КЗК проверява защо лабораториите спряха пул тестовете за COVID-19

Комисията за защита на конкуренцията започна проверка защо големите лицензирани лаборатории са преустановили изготвянето на пул PCR тестове за COVID-19. Пул тестовете (от англ. pool test - групов тест) бяха едновременно спрени от лабораториите у нас малко след като на 14 юли гръцкото правителство въведе изискването при влизане в Гърция задължително да се представя негативен PCR тест.

„Комисията инициира проверка, за да установи какви са причините за това поведение, което на практика не позволява на гражданите, желаещи да пътуват в тези страни, да се възползват от по-евтините групови PCR тестове за COVID-19“, се казва в съобщение на КЗК.

Както е известно пул тестът позволява чрез една обща проба и еднократно изследване да се установи липсата на вируса у няколко души наведнъж. По този начин 4-членно семейство, което планира почивка в Гърция, може да се сдобие с необходимия за преминаване на границата негативен PCR тест чрез едно изследване, вместо с 4 и така да спести значително. Цената на един тест у нас варира около 120 лв.

От няколко лаборатории потвърдиха за Мениджър Нюз, че пул тестове за семейства или близки към момента не се извършват, а единствено за компании и техните служители.

Минусът на пул тестовете е, че при наличие на положителна проба не е ясно кой и колко от изследваните лица са приносители на вируса. Въпреки това няма разпореждане на държавен орган към лабораториите да се преустанови тяхното извършване.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера