Скоростта в населените места няма да бъде намалявана до 30 км/ч.

Скоростта в населените места няма да бъде намалявана до 30 км/ч.

Скоростта на движение в населените места няма да пада до 30 км/ч. Това обясни в ефира на БНТ началникът на сектор "Пътен контрол" в Главна дирекция "Национална полиция" главен инспектор Росен Рапчев. 

Той опроверга появили се информации, че  ограничението за скорост в населените места, което сега е 50 км/ч., ще падне до 30 км/ч..

Скоростта е тази, която ни убива на пътя, заяви той. По-високата скорост увеличава риска от инцидент, припомни Рапчев. Той заяви, че в момента само се обсъждат нови мерки за борба с войната по пътищата, които обаче нямат претенцията да са официални. В този диалог участват правителствени и неправителствени организации. Всяко едно предложение е добре дошло.

От 17 януари има постановление на Министерския съвет за краткосрочни мерки, с които всяка една институция, която има отговорност за установяване на безопасността по пътищата, следва да предприеме, за да намалее "безумната" по думите на Рапчев война по пътищата. "Загиват по 600 човека на година, това наистина е ужасяващо", каза той.

Реално тези мерки са само диалог, никога не сме ги обсъждали като официален дкумент, посочи той. Участват всички институции, които имат отговорност за пътната безопасност - държавни и неправителствени. "Всеки един участник е добре дошъл да се направим обществен дебат, но това не означава, че започва работа. Интересното е, че гражданите се хващат изключително за рестриктивните мреки", добави той. 

"В новия закон, който ще предложим, имаме мярка за шофиране с 30 км/ч, но това е за зони със споделено движение. Не говорим за големите населени места, където има булеварди, а за жилищни зони, където например има детски градини. В тях може да има споделено движение по малките улички на велосипедисти, пешеходци. В тези зони максималната скорост не трябва да превишава 30 км/ч., защото колкото по-бързо се движи един водач, толкова по-бавно може да реагира на създала се ситуация".

"В сегашното законодателство има подобни ограничения. Никой не казва, че в града ще се движим с 30 км/ч", продължи Рапчев.

Има и друга идея, която ще се обсъжда: да се намали скоростта от 90 на 80 км/ч. по първокласните пътища. Това е предложена мярка, защото скоростта убива. "Доказано е, че ако намалим средната скорост на придвижване само с 3 до 5 км/ч. ще спаднат с повече от 10% пътните инциденти", каза още инспекторът.

Той показа статистика на полицията, според която през 2014 г. е имало 660 загинали на пътя в България, над 8000 ранени. През 2015, 2016 г. има покачване - жертвите достигат 708 загинали на пътя годишно. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера