Омбудсманът поиска отчет от "Топлофикация" колко плаща на юристите си
Омбудсманът Мая Манолова поиска от изпълнителния директор на "Топлофикация София" ЕАД Георги Беловски справка за размера на присъдените юрисконсултски възнаграждения по съдебни и изпълнителни дела, заведени от дружеството през 2015 г., съобщиха от кабинета на обществения защитник.
Манолова отправя още девет въпроса, сред които колко от присъдените на Топлофикация за 2015 г. юрисконсултски възнаграждения са събрани, как са осчетоводени и как са разходвани.
Обмудсманът иска и информация какъв е броят на юрисконсултите, работили в дружеството през 2015 г. и какъв е размерът на трудовите им възнаграждения за същата година, какъв е размерът на средствата, изразходвани от "Топлофикация" за повишаване квалификацията на юрисконсултите и за предоставяне на здравословни условия на труд.
Манолова настоява за отговор и по въпроса какъв е броят на заведените срещу длъжници съдебни и изпълнителни дела за 2015 г., какъв е размерът на внесените върху юрисконсултските възнаграждения данъчни за м.г., каква част от размера на присъдените за 2015 г. юрисконсултски възнаграждения са изплатени на юрисконсултите в дружеството, какъв е броят на сключените с адвокати договори за правна помощ и процесуално представителство за 2015 г. и какъв е размерът на получените от тях възнаграждения.
Десетият въпрос, който Мая Манолова задава към изпълнителния директор на монополното дружество е по колко съдебни и изпълнителни дела през 2015 г. са ползвани адвокатски услуги.
По информация на омбудсмана, над 15 млн. лева е събрала "Топлофикация София" ЕАД от потребителите в столицата само през миналата година чрез започнатите дела срещу 21 хиляди столичани. В тези производства дружеството е поискало минимум 300 лева пред съда, 350 лева пред частен съдебен изпълнител, дължими са и 300 лева по исковото производство. "Топлофикация по дефиниция следва да предоставя на хората една социална услуга, която е от първа необходимост и не могат да получат от друго дружество. Вместо тази социална обществена услуга те получават рекетьорско отношение", е позицията, нееднократно застъпвана от омбудсмана.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.