Метрото тръгва към „Слатина”
Строителството на шест нови станции, една от които ще е до зала “Арена Армеец”, ще започне след 2021 г. 50 000 пътници на ден ще превозва бъдещото разклонение на метрото в София, което ще минава през “Слатина”. Това става ясно от изчисления на експерти, които са част от доклада за подготовка на промяна на Общия устройствен план на столицата, цитирани от „24 часа”.
Той трябва да бъде гласуван от общинските съветници, а измененията в главния план на столицата включват две бъдещи разклонения на метрото.
Бъдещото разширение на третата линия на метрото, която в момента се строи, предвижда 6 км трасе с 6 станции. Те ще са при Военната академия “Г. С. Раковски” , при 31-о училище, при 93-о СОУ “Ал. Теодоров - Балан”, на кръстовището на улиците “Гео Милев” и “Иван Димитров - Куклата”, на кръстовището на булевардите “Асен Йорданов” и “Шипченски проход”, до зала “Арена Армеец” и на кръстовището на бул. “Цариградско шосе” с ул. “Проф. Петър Мутафчиев”.
Другото разклонение пък е на първата линия на метрото от Бизнес парка до Симеоновския лифт
Планира се удължаването ѝ с 2 км трасе и 2 метростанции. Така ще се осигури обслужването на “Младост 4” и ще се осигури връзка с планината Витоша. Според изчисленията удължението до бул. “Климент Охридски” на трасето на подземните влакчета ще бъде натоварено с 26 хил. пътници дневно.
“Вече подготвяме проекта за разширението на третата линия през “Слатина”. Освен за него по Оперативна програма “Транспорт” имаме осигурено финансиране и за продължението на линията от бул. “Вл. Вазов” до квартал “Левски Г” с 3 км трасе и 3 метростанции”, обясни шефът на “Метрополитен” ЕАД проф. Стоян Братоев.
Строителството на двете продължения ще стартира след 2021 г., тъй като за общо 9-те км нови метротрасета ще се кандидатства за финансиране през следващия програмен период.
За изграждането на участъка от Военна академия до бул. “Цариградско шосе” ще са нужни 4 години, а за трите метростанции до кв. “Левски Г” - 3 г.
Засега не е ясно дали връзката на метрото от Бизнес парка до Симеоновския лифт ще бъде финансирана през следващия програмен период.
Иначе сега се строят 12 км метро. Третата линия ще свърже кварталите “Овча купел”, “Горна баня” и “Хаджи Димитър”. Тя ще е готова изцяло в началото на 2020 г., но трасето ще бъде пускано на етапи. Първо, тази есен ще бъдат пуснати 5 метростанции - при пазара на “Красно село”, булевардите “България” и “Гешов”, ВМА, НДК - там ще е връзката с втората метролиния, и Попа. След това - през декември, ще бъдат пуснати още 3 станции - при Орлов мост, където ще е връзката с първата метролиния, до театър “Зад канала” и на бул. “Вл. Вазов”. Последно ще заработят 4-те станции в кв. “Овча купел” - в началото на 2020 г. На последната станция, която е на Околовръстния път при кварталите “Овча купел” и “Горна баня”, се строи и малка жп гара за пътуващите по линията София - Перник. Общо цялата трета линия ще обслужва около 214 000 пътници дневно. Така метрото ще вози всеки ден над половин милион софиянци.
Строителството на първия участък е 90% изпълнено, а на този до “Овча купел” - 60%. Тунелопробивната машина приключва работата си и ще излезе на станцията при театър “Зад канала”, обясни проф. Братоев.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.