Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Застраховката на търговски кредит може да спаси от фалит в кризисни времена
Работим с компании от различен мащаб и индустрии, като имаме разработени различни продукти, съобразени с техните нужди, казва Камелия Попова, управител на Euler Hermes за България
- Г-жо Попова, след над 100 години история от тази седмица Euler Hermes вече е Allianz Trade. Какво променя това?
- За клиентите ни промяната може да бъде описана с една дума – повече. Още по-стабилен застрахователен партньор с повече ресурси. В чисто оперативен план, всичко се запазва автоматично за тях. Непроменено ще остане и професионалното отношение и коректността, търсенето на най-подходящото решение за всяка една компания на локално ниво, които винаги се стремим да предлагаме. Така през последните години при нас идват нови клиенти с препоръка от настоящи, а това е най-голямото признание за нас.
- А за компанията?
- И преди ребрандирането ние предлагахме експертиза без аналог, стогодишен опит и най-голямата база данни, която се изгражда с ежедневен мониторинг на финансовата стабилност на над 80 млн. компании в цял свят. Сега ставаме още по-силни. Ребрандирането на компанията е естествена стъпка в развитието й, след като от 2018 година тя е изцяло част от Allianz Group. По този начин Euler Hermes ще засили допълнително водещата си позиция, като се свързваме още по-ясно с имиджа на Allianz Group, една от най-силните марки със спечелено доверие в света. Освен това се интегрираме още по-категорично с развитата мрежа и доказана експертиза на групата, което ще ни даде възможност да растем още по-убедително на географски принцип, а и с увеличение на пазарния ни дял в бизнес линии с допълнителен потенциал. Стратегически фокус е и ускореното въвеждане на новите технологии, върху което работим активно от години, за да бъдем естествен лидер и в новата екосистема на B2B търговия онлайн.
- Как се отрази COVID кризата през последните две години върху пазара на застраховки на търговски кредити в България? Промени ли се търсенето?
- Застраховките на търговски кредити стават все по-популярни сред компаниите в България, като катализатор за това е увеличаващият се риск в икономическата среда. През 2021 година оборотът на представителството у нас се е увеличи с 20%, като паралелно с това имаме и ръст на клиентската база. Застрахованите експозиции достигнаха обща стойност над 1,45 млрд. евро. Това реално е най-добрата година за нас от влизането на българския пазар.
Причините за това са комплексни. COVID кризата накара компаниите да преосмислят и преоценят приоритетите си, като се фокусират върху устойчивостта, а не върху ръст на всяка цена. Те станаха много по-внимателни и чувствителни към риска. Надеждната и навременна информация за търговските партньори и сигурността на транзакциите винаги е била важна, но в бурни времена много често е въпрос на оцеляване. Допълнителен двигател за ръста през 2021 година се оказа възстановяването на икономиките, което се оказа по-бързо от очакваното и съответно обемът на сделките на някои компании у нас се увеличи.
- Забелязва ли се промяна в нагласите на малките и средни бизнеси към застраховките на търговски кредити?
- Ние работим с компании от различен мащаб и индустрии, като имаме разработени различни продукти, съобразени с техните нужди. Голямата част от компаниите у нас попадат точно в сегмента на малки и средни предприятия. Доскоро огромната част от тях нямаха информация за застраховките на търговски кредити или пък битуваше схващането, че това е само за големите бизнеси. Това обаче се променя осезаемо през последните две години и може би кризата е един от катализаторите. Целенасочените усилия на екипа ни да “образоваме” българските компании също дават резултат. Все повече организации разбират, че могат да си позволят и си заслужава да инвестират в този тип застраховки. Парадоксално в определени ситуации това се оказва дори по-важно за по-малките фирми, защото при тях една единствена лоша сделка, може да има много тежки последици и дори да ги доведе до фалит. В наше лице те получават партньор с достъп до навременна информация, който може да им помогне да предотвратят този риск, при необходимост да ги компенсира, да им даде спокойствието да работят и да се развиват спокойно, като включително застраховката може да им помогне и да получат банкови кредити. Очакването ни е все повече компании у нас да избират това спокойствие и този тип застраховки да набират все по-голяма популярност. Въпреки положителната тенденция, услугата все още не е масова в България и пазарът има потенциал да расте.
- И все пак, как могат клиентите да са спокойни, че застраховката на търговски кредити наистина им гарантира в стабилност в тези непредсказуеми времена и наслагване на криза върху криза? Все пак съществува риск и за самите застрахователи.
- Наистина, в неспокойни времена се увеличава не само необходимостта от застраховки на търговските кредити, а и важността на избора на доверен партньор. При нас това, че сме част от групата Allianz е ключово предимство заради мащаба и ресурсите, с които разполагаме – мрежа, екип, експертиза и финансови възможности. Това има значение и във фазата на превенция, и при необходимост от осигуряване на компенсации на бизнесите. При избора си компаниите трябва да търсят обективни измерители за надеждността на застрахователния партньор. Такъв например е кредитния рейтинг, като за разлика от други застрахователи ние успяхме да запазим високата оценка - AA кредитен рейтинг, дори в най-турбулентните времена. Освен това за поредна година ние сме класирани на първо място като предпочитан партньор в застраховането на търговски кредити в независимо проучване сред брокерите, които работят по тази линия. Това също е изключително висока оценка за професионализма и стабилността ни. Но лично за мен най-истинско и непосредствено е положителното усещане, когато при нас дойде нов клиент, който е решил да ни се довери заради препоръката и споделения добър опит на компания, с която вече работим и на която сме помогнали.
[[{"fid":"391321","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""},"link_text":false,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""}},"attributes":{"height":628,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Мениджър Нюз
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.