Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Връчиха престижните награди за отговорен бизнес
На официална церемония Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) обяви победителите в Годишните награди за отговорен бизнес 2017. В 15-ото издание на най-утвърдения и престижен конкурс за корпоративна социална отговорност за призовете в шестте категории се състезаваха рекордните 112 проекта на 71 компании.
Наградите на БФБЛ имат за цел да насърчат и популяризират най-добрите практики на компаниите в сфери като екология, образование, развитие на служителите, местните общности и цялото общество. Самата церемония е и платформа за обмяна на идеи и опит в областта на отговорното и устойчиво поведение на бизнеса – присъстващите се запознаха накратко с номинациите в отделните категории преди да научат кои от тях са класирани на първо, второ и трето място.
Победителите се излъчват от независимо жури от уважавани представители на бизнеса, публичния и неправителствения сектор, академичните среди и медиите, а една от всички кандидатствали компании, определена със съдействието на Британското посолство в София, взима и специалната награда Engage за ангажираност на служителите към дадена корпоративна кауза.
Събитието привлече над 200 гости – високопоставени представители на членове на БФБЛ, фирми и организации, участващи в конкурса, членове на журито, съмишленици от неправителствения сектор, дипломати и медии. Наградите бяха връчени от министъра на икономиката Емил Караниколов, министъра на труда и социалната политика Бисер Петков, заместник-кмета на Столична община Дончо Барбалов, заместник-министъра на образованието и науката Деница Сачева, заместник-министъра на околната среда и водите Николай Кънчев и посланика на Великобритания Н. Пр. Ема Хопкинс.
„Огромният брой на номинациите в конкурса тази година показва, че за да се развиваме устойчиво е необходимо не само да предлагаме добри продукти и услуги, но и да инвестираме ресурс за подобряване на цялостната среда, в която живеем. Бизнесът в България осъзнава своята водеща роля като сектор, който може действително да предложи ефективни решения на редица предизвикателства, за да направим България още по-добро място за работа и живот”, каза председателят на БФБЛ Ираван Хира при откриването на церемонията.
Министърът на икономиката Емил Караниколов връчи отличията в категория „Инвеститор в обществото”, привлякла 35 номинации – най-много в цялата история на конкурса. Статуетката отиде при Райфайзенбанк за дарителската кампания
„Избери, за да помогнеш“ в подкрепа на обществени каузи. На второ място журито класира ЛИДЛ България и тяхната програма „Ти и Lidl за по-добър живот“, а кампанията за безопасен интернет на „Теленор“ й осигури престижното трето място.
Първа сред 20-те номинирани компании в категория „Инвеститор в знанието” стана L'Oreal България с инициативата си „За жените в науката“ 2017, която предоставя стипендии на млади жени учени. Второто място спечели ЧЕЗ Разпределение
България със своя технически учебен център „Енергия“, а на трето се класира Кока-Кола ХБК България с проекта „Дай старт на успеха“.
Призовото място в категория „Инвеститор в околната среда” зае ЛИДЛ България с инициативата си „Дай шанс на Балканката“ за запазване на балканската пъстърва. На втора позиция е Дънди Прешъс Металс Челопеч с проекта „Алтернативи за използване на рекултивирани терени“, а третото място зае Humanita със системата си за разделно събиране на текстил. В допълнение към отличията си тримата финалисти в категорията ще бъдат номинирани и в авторитетните Европейски бизнес награди за околна среда на Европейската комисия, на които БФБЛ е координатор за България.
Призът за „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд” отиде при Теленор за Open Mind България – програма за социална интеграция и професионално развитие на хора с увреждания. Подгласници са Нестле България с инициативата
„Нестле се нуждае от младите хора“ и дм България с проекта си за обучение по устойчиво развитие.
Първа в категорията „Маркетинг, свързан с кауза” за поредна година е Ейвън Козметикс България с инициативата „От любов към живота – Avon срещу рака на гърдата. Втора е Кока-Кола България с коледната си благотворителна кампания съвместно с Фантастико и БЧК „Топъл обяд“, трета е ИКЕА с проекта „Време е за игри и добрини“.
Титлата за „Най-добра социална политика на малко и средно предприятие” взе Questers за инициативата „По-качествено образование за всяко дете в България“ в подкрепа на фондация „Заедно в час“, следвана от Еврофутбол със „Спортни таланти“ и АбВи с „Ти водиш промяната“.
EVN България грабна специалната награда „Engage” за най-голям принос на служителите с програмата за корпоративно доброволчество „EVN за България“. Пълен списък с отличените компании ще намерите тук.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.