Спад с 5% в световното производство на вино тази година

Спад с 5% в световното производство на вино тази година

Спад с 5% бележи световното производство на вино тази година, с общ обем за 2016-та, оценен на 259 милиона хектолитъра, оповести Международната организация по лозарство и винарство (МОЛВ), предаде АФП. Това е един от най-слабите резултати за последните 20 години, но картината е твърде разнородна заради огромните разлики, породени от климатични явления, се уточнява в комюникето.

Италия вероятно ще запази първото си място на световен лидер в производството на вино с 48,8 милиона хектолитъра (- 2 процента спрямо 2015-а), следвана от Франция (41,9 милиона хектолитъра или - 12 на сто спрямо миналата година. Според доклад, представен в Рим през март от основната италианска конфедерация на винопроизводителите, Италия е станала и най-големият износител на вина в света.

Сред първата тройка е Испания като единствено тя отчита увеличение от 1 процент, равняващо се на с близо 37,8 милиона хектолитъра.

САЩ са на четвърта позиция с 22,5 милиона хектолитъра (+2 процента), а Австралия е на пето място с 12,5 милиона хектолитъра или увеличение с 5 на сто.

Силен спад отчита производството в Южна Америка: Аржентина (8,8 милиона хектолитъра), в Чили (10,1 милиона) и в Бразилия (1,4 милиона), подчертават експертите на МОЛВ.

През 2013 година световното производство на виното бе достигнало рекордните 276,6 милиона хектолитъра, но оттогава се свива заради климатичните превратности, посочва МОЛВ.

Източник: БТА

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Цитат на деня