Спад от над 22% в продажбите на нови автомобили в ЕС през юни

Спад от над 22% в продажбите на нови автомобили в ЕС през юни

Продажбата на автомобили в ЕС, и в частност в България, се понижиха през юни за четвърти пореден месец, но по-сдържано отколкото през май, в резултат на разхлабване на противоепидемичните мерки на стария континент, показват последни данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA), цитирани от БНР. 

Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в Европейския съюз се свиха през юни с нови 22,3% на годишна база след срив с 52,3% през май, достигайки регистрирани 949 722 нови автомобили спрямо 1 222 942 година по-рано (през юни 2019 г.).

"Това представлява известно подобрение спрямо предходния месец, когато беше отбелязан срив с над 50% до едва 581 161 нови автомобила. Въпреки че автокъщите отново се отвориха за бизнес след отмяна на ограничителните противоепидемични мерки, потребителското търсене не се възстанови напълно през миналия месец", отбелязват от асоциацията. 

Автомобилните пазари в почти всичките 27 страни членки на ЕС отново отбелязаха двуцифрени понижения през юни, с изключение на Франция, където беше отчетено слабо повишение с 1,2 на сто. Това изключение вероятно се обяснява от новите инициативи за стимулиране на покупките на нискоемисионни автомобили, които бяха представени от френското правителство в началото на юни. При останалите водещи автомобилни пазари в Европа, спадът в Испания през юни беше с 36,7%, в Германия с 32,3% и в Италия с 23,1%.

За първото полугодие на 2020 г. новорегистрираните автомобили в ЕС се понижиха с 38,1% спрямо година по-рано, достигайки 4 281 549 броя, като в Испания спадът беше с 50,9%, в Италия - с 46,1%, Франция - с 38,6% и Германия - с 34,5%.

Обобщените данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители за ЕС повече не включват Великобритания, която напусна съюза на 31-ви януари тази година. Само в рамките на Обединеното кралство обаче продажбите на нови автомобили през юни се понижиха с 34,9% до 145 377 от 223 421 година по-рано, а през първите шест месеца на годината - спад с 48,5 на сто.

Коронавирусната криза продължава да засяга сериозно и автомобилния пазар у нас. Според ACEA продажбите на нови автомобили в България се свиха през юни с 29,9% спрямо година по-рано, но след срив с 69% през май, достигайки 2 283 броя спрямо 3 255 новорегистрирани автомобили през юни 2019 г. За периода от януари до юни включително регистрацията на нови автомобили в нашата страна пък се понижи с 44,5% до 10 161 спрямо 18 323 през същия шестмесечен период на 2019 г.

Продължава и негативния ефект върху всички водещи автомобилни компании и марки. Продажбите на автомобили от немския автомобилен гигант Volkswagen Group се свиха през юни с 24,8% на годишна база. В същото време Volkswagen губи част от своя пазарен дял до 24,2% спрямо 25,0% през юни 2019 година, но въпреки това компанията запазва лидерската си позиция на автомобилния пазар в Европа.

Най-силен спад при продажбите с 28,4% беше отчетен от италианската FCA Group (произвеждаща марките Fiat, Jeep, Chrysler и Alfa Romeo), следвана от френската компания PSA Group (произвеждаща марките Peugeot, Opel и Citroen) - понижение с 28,3%, докато продажбите от страна на другата голяма френска компания Renault Grouр (произвеждаща моделите Renault и Dacia) се понижиха с 15,7 на сто.

Продажбите на нови автомобили на немските BMW Group и Daimler (произвеждащ Mercedes и Smart) се свиха през юни съответно с 18,9% и с 16,0%. 

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ