Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|След прекръстването на Facebook: Кои други известни компании минаха през такава трансформация
В разгара на огромен скандал относно вредите, които Facebook носи на подрастващите, най-голямата социална мрежа в света обяви, че сменя името си. Компанията майка на Facebook, Instagram, WhatsApp и други приложения, променя името си на Meta Platforms и безспорно това ще бъде отбелязано като едно от събитията на годината.
Никой не може да каже дали преименуването не се извършва сега именно, за да заглуши проблемните доклади за вредното влияние на мрежата. Официално "Старото име не може да представи всичко, което правим днес, да не говорим за бъдещето", и трябва да се промени, обяви изпълнителен директор Марк Зукърбърг.
Докато се подготвяме за тази промяна на името, ето един поглед към други компании, претърпели ребрандиране в близкото минало. Обзорът прави „Firstpost“, цитиран от БГНЕС.
Google на Alphabet
През 2015 г. гигантът в областта на интернет търсенето, чиято стойност по това време надхвърляше 400 млрд. долара, обяви, че променя името на компанията-майка на Alphabet.
Лари Пейдж, бившият главен изпълнителен директор, обяснявайки този ход, заяви: "Alphabet е най-вече съвкупност от компании." Той обясни още, че новата структура ще помогне на компанията да възприеме дългосрочна перспектива и да подобри "прозрачността и надзора" на своите действия.
Dunkin Donuts вече е само Dunkin'
В Съединените щати Dunkin' Donuts е институция от 1950 г. насам. През септември 2018 г. обаче американската компания премахна "Donuts" от името и логото си. Главният изпълнителен директор на Dunkin' Brands заяви, че промяната в хранителните навици е довела до промяната. За тези, които се чудят дали компанията все още предлага понички - те са в менюто и веригата продава милиарди от тях всяка година.
Burbn стана Instagram
Първоначално основателите на Instagram Кевин Систром и Майк Кригер нарекоха приложението за споделяне на снимки Burbn с акцент върху споделянето на местоположението, печеленето на точки по време на чекиране и споделянето на снимки след събития за потребителите на iPhone. Приложението обаче се провали поради няколко сложни функции. След това то беше коригирано и накрая се прероди като Instagram с акцент върху аспекта на споделянето на снимки.
Odeo се превърна в Twitter
Това, което беше Twitter и в което се превърна, е едно прекрасно пътуване. Историята разказва, че бившият служител на Google Еван Уилямс имал стартъп, наречен Odeo. Тя е щяла да бъде платформа за подкастинг. Еван помолил приятеля си, друг бивш гугълски служител на име Биз Стоун, да се присъедини към него. Когато Apple стартира iTunes и направи платформата за подкастинг на Odeo неуместна, Еван, Биз и един служител на Odeo на име Джак Дорси решили да създадат нещо, наречено Twitter. И на 21 март 2006 г. Дорси изпраща първия туит, който гласи: "Just setting up my twttr".
Relentless се трансформира в Amazon
Знаете ли, че когато напишете "www.relentless.com,", това ви препраща към уебсайта на Amazon. Това е така, защото Безос първоначално е мислел да нарече своята онлайн компания Relentless, а не Amazon. Той все още притежава името на домейна, което пренасочва към неговия гигант в електронната търговия.
AuctionWeb стана eBay
Днес eBay улеснява продажбите от потребители към потребители и от бизнеси към потребители чрез своя уебсайт. Той е основан през 1995 г. от Пиер Омидиар и първоначално се нарича AuctionWeb. През септември 1997 г. компанията е прекръстена на eBay по името на Echo Bay Technology Group, консултантската фирма на Омидиар.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.