Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Скандалите не са повлияли на печалбата от реклама на Facebook
Проблемите на Facebook с намесата в руските избори, "фалшивите новини" и неправомерно използваните лични данни бяха част от водещите новинарски заглавия, отбелязва Асошиейтед прес.
Изглежда обаче те не са засегнали резултатите на компанията досега, тъй като рекламодателите продължават масово да ползват услуги на компанията.
Приходите на Facebook, които до голяма степен идват от реклами, са скочили с 49 процента до 12 милиарда долара през първите три месеца на годината, обяви снощи компанията. Печалбата е нараснала с 63 процента до 5 милиарда долара.
И въпреки онлайн кампанията "ИзтрийФейсбук" броят на дневните и месечните потребители се е увеличил. Над 1,45 милиарда души проверяват Facebook най-малко един път на ден, което е с 13 процента повече спрямо година по-рано.
Facebook е втората по големина дигитален платформа за пускане на реклами след Google. Компанията е получила 39,94 милиарда долара през 2017 година, което е около 17 процента от общите разходи за онлайн реклама, според фирмата за данни eMarketer.
Какво прави Facebook толкова привлекателен за рекламодателите? Самите данни, които са в центъра на неотдавнашния скандал за личните данни. Рекламодателите разчитат на огромното количество данни, които Facebook събира от 2,2 милиарда потребители, за да насочат най-точно рекламите си.
Facebook обаче се сблъсква с критики за това как използва данните на потребителите си, след като се появи новината през март, че фирмата за данни, свързана с американския президент Доналд Тръмп, Cambridge Analytica е събирала информация за 87 милиона потребители.
След избухването на скандала имаше известна шумотевица, че рекламодателите ще напуснат платформата. Няколко компании, включително Commerzbank и Sonos временно спряха рекламите си. Ако други компании бяха последвали този пример, това щеше да е голям проблем за Facebook, който получава 98 процента от приходите си от дигитална реклама.
Рекламодателите обаче пренебрегнаха скандала.
На 21 март в ефира на Си Ен Ен основателят на Facebook Марк Зукърбърг поднесе извинения за случилото се. Той обеща да направи всичко възможно, за да не допуска ново изтичане на лични данни на потребители.
Рекламните приходи на Facebook за 2017 година нараснаха с 49 процента, но това е забавяне спрямо растежа от 57 процента през 2016 година, според компанията eMarketer. Очакванията са тази година приходите да продължат да забавят растежа си до 22 процента.
Източник: БТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.