Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Santander и Hyundai на път да стартират съвместна компания в Италия
Santander и Hyundai са готови да започнат дейността на своята компания за финансиране на превозни средства в Италия. Така те разширяват своя съюз в Европа, който досега беше ограничен до германския пазар за марките на корейската група, която включва Kia.
Според планирания график съвместната компания ще стартира на 4 октомври, след като получи регулаторните разрешения. В средносрочен и дългосрочен план, както и в останалите споразумения от този тип, намерението на двамата партньори е да разширят дейността си на нови пазари, в зависимост от възникващите възможности, предава eleconomista.es.
В Испания например Hyundai е финансов партньор от няколко години на Cetelem (компания за потребителско финансиране на френската BNP Paribas). Той пое заемите, отпуснати от корейската фирма на клиенти в Испания след години на споразумение, именно със Santander.
Пристигането в Италия показва интереса на Santander и Hyundai да засилят съвместното си предприятие от средата на 2018 г., когато испанската банка придоби 51% от капитала на европейската финансова компания на азиатската група, базирана в Германия. Тогава предприятието е платило 57,6 милиона евро, а по-късно то изплати още 46 милиона за увеличаване на платежоспособността на компанията и осигуряване на нейното разширяване.
Италия се превърна в ключов пазар за потребителското дъщерно дружество на Santander. В началото на 2021 г. то даде ход на споразумението си с телекомуникационния оператор TIM за стартиране на съвместна финансова фирма, след като инвестира 40 милиона.
Освен това Италия е една от държавите, в които банката има съюз с Peugeot Citröen (PSA), за да дава заеми при придобиването на превозни средства. Споразумение, което обхваща единадесет европейски държави и може да бъде удължено скоро след сливането на производителя с Fiat Crhysler и създаването на конгломерата Stellantis. Този договор може да бъде подсилен с марките Opel и Fiat на Стария континент. В Съединените щати Santander има Chrysler като партньор във финансирането на автомобили - бизнес сегмент, който е ключов за Северна Америка.
Финансирането на автомобили е централна ос на стратегията на предприятието от няколко години. Освен това наскоро тя обедини дъщерното дружество на потребителите с Openbank, за да създаде платформа за цифрови заеми за придобиване на дълготрайни стоки.
Santander Consumer на Стария континент подобри резултатите си през първата половина на годината след най-лошите последици от пандемията за същия период на миналата година, поради генерализирания растеж и по-ниските провизии срещу загуби. Франчайзът е реализирал печалба от 670 милиона до юни, в сравнение със 130 преди дванадесет месеца.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.