С оценка от 95 млрд. долара Stripe е най-скъпият американски стартъп

С оценка от 95 млрд. долара Stripe е най-скъпият американски стартъп

Американската компания за онлайн плащания Stripe вече е най-високооценяваният стартъп от Силициевата долина, който все не е листнат на фондовата борса, предаде Файненшъл таймс. Stripe вече струва 95 млрд. долара, което е повече от цената на Facebook и Uber преди те да се листнат на борсата. Сега пазарната капитализация на двата технологични гиганта е съответно 764 млрд. долара и 112 млрд. долара.

Новата пазарна оценка на Stripe е факт след като компанията обяви, че успешно е приключила  пореден рунд за набиране на финансиране на стойност 600 млн. долара.

Компанията планира да използва парите, за да увеличи присъствието си на европейските пазари. Първоначално ще бъдат вложени средства в развитието на европейската централа, която е в Ирландия.

Сред инвеститорите, които са осигурили 600 млн. долара, са германската застрахователна компания Allianz, чрез нейния инвестиционен фонд AllianzX, Националната агенция за управление на държавното богатство на Ирландия (NTMA),  както и фондовете за рисков капитал Sequoia Capital, Fidelity Management and Research Company.

Компанията е основана през 2010 г. от двама ирландски братя – Джон и Патрик Колисън и основната й функция е да позволява лесна интеграция на платежни инструменти за всеки интернет сайт или мобилно приложение за търговия, както и осчетоводяването на приходите. Освен в САЩ компанията предлага услуги в 31 от 42 европейски държави.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса