Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Ryanair преговаря за 210 самолета Boeing 737-MAX в най-голямата сделка на 2020 г.
Най-големият нискотарифен превозвач в света ирландската компания Ryanair преговаря с американския авиостроител Boeing за закупуването на до 210 самолета, съобщи изпълнителният директор на компанията Едуард Уилсон по ирландската телевизия RTE. "Тази сделка е основният ни приоритет до края на 2020 г., като 135 самолета са сигурни и имаме опция за закупуване на още 75", добави той.
Самолетите са от новия модел Boeing 737-MAX, които бяха забранени за употреба през март 2019 г. Това стана след като при два полета самолетите загубиха височина при излитане и катастрофираха, убивайки на място всички близо 350 пасажери.
Според информация на местното издание Irish Independent авиокомпанията планира да плати около 15 млрд. евро за сделката. Ако преговорите бъдат приключени до края на 2020 г., както се очаква, то това ще бъде най-голямата сделка за самолети през цялата година. Ryanair, който превози 146 млн. пътници през 2019 г., вероятно се ориентира към възможността да се възползва от една страна от крайно неблагоприятната ситуация с гражданската авиация, а от друга от лошото реноме на злополучния самолет на Boeing и да придобие машините с голяма отстъпка, отбелязва изданието.
Както е известно полетите в момента са едва около 30% от нивото им за същия период на 2019 г., а по-рано през годината бяха едва 10%.
По-рано тази година Boeing успя да сключи първа сделка за модела 737-MAX от заземяването му. През август полската чартърна компания Enter Air SA, която има полети и до България, се съгласи да купи до 4 от самолетите. Междувременно процедурите за получаване на ново разрешение за използване на Boeing 737-MAX продължават. Тази седмица Американският авиационен регулатор задължи Boeing да въведе специално обучение за пилоти за 737-MAX. То е свързано с основното обвинение срещу компанията, че за да могат да пласират по-бързо повече самолети от новия модел, те не са съобщили, че пилотите трябва да преминат през допълнително обучение. Вместо това Boeing са твърдели, че 737-MAX е идентичен на предишните модели 737, което е било причината пилотите да не знаят как да работят с автоматичния софтуер и поради което се стига и до фаталните ициденти при излитането на двата полета.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.