Растежът на китайската търговия се е възобновил

Растежът на китайската търговия се е възобновил

Растежът на китайската търговия се е възстановил през май, което е положителен признак за световното търсене, както и за охлаждащата се китайската икономика, предаде Асошиейтед прес.

Износът е нараснал повече от очакваното - с 8,7% на годишна основа до 190 милиарда долара спрямо 8% през април, сочат митническите данни, публикувани днес. Вносът се е увеличил с 14,8% до 150,2 милиарда долара спрямо 11,9 процента растеж предходния месец.

Неочаквано силният износ може да подкрепи икономическия растеж, който се очаква да отслабне тази година, тъй като Пекин затяга кредитирането, за да намали риска от повишаване на задлъжнялостта.

Данните показват, че продължава да се засилва търсенето от САЩ и ЕС, коментира Луис Кюиджс от компанията за бизнес анализи Оксфорд икъномикс (Oxford Economics) в доклад.

Китайските лидери се опитват да насочат икономиката към растеж, основаващ се на вътрешното търсене и намаляване на зависимостта от търговия и инвестиции, но искат да избегнат политически опасни мерки като закриване на работни места в зависещите от износа сектори.

Анализаторите предупреждават, че търсенето на китайски износ вероятно ще отслабне с охлаждането на икономиката. Международният валутен фонд очаква тазгодишният икономически растеж да забави темпа си до 6,6 процента спрямо миналогодишния от 6,7 на сто и до под 6,2 процента през 2018 година.

Източник: БТА

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Настъпва ли обратното броене при биткойна?
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера