Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Какво се опитва всъщност да изчисти Зукърбърг със смяната на името на Facebook
Смяната на името на Facebook представлява опит на компанията да се отърве от това, което самите служители смятат за токсична марка и което се отразява върху възприемането на техните продукти от потребителите, пише eleconomista.es.
Миналата седмица Марк Зукърбърг представи бъдещето не само на своята компания, но и на интернет. Така наречената „метавселена“ има за цел да обедини реалния и виртуалния свят, позволявайки ни да създадем собствена идентичност и да се обединим в чатове, видео разговори, видео игри и дори концерти с нашите приятели и семейство. Всичко това, придавайки специално значение на NFT и виртуалното съдържание, свързано с нашия акаунт на всеки сайт. Зукърбърг обясни, че отсега нататък неговата компания ще се съсредоточи върху превръщането на тази идея в реалност и затова има смисъл да се промени името, за да отразява по-добре целите й: Facebook вече се нарича Meta.
Но както разкрива CNBC, позовавайки се на вътрешни източници, това е промяна, която служителите на компанията щяха да поискат, за да се отърват от багажа на марката Facebook. Някои служители дори смятат, че Facebook е "данък", който трябва да понесат върху продуктите си, въпреки че нямат нищо общо със социалната мрежа.
Лесно е да се види защо. Всеки път, когато отворим Instagram, WhatsApp или поставим Oculus устройство, виждаме марката Facebook, която все повече се свързва със скандали за поверителност и най-лошите социални мрежи. Последните разкрития, базирани на изтекли документи във Facebook, показващи сериозни проблеми с модерирането на съдържанието, цензурата и трафика на хора, също не помогнаха, пише изданието.
По ирония на съдбата причината марката Facebook да се появи в тези приложения на първо място е, че Зукърбърг искаше да я „почисти“ след скандала с Cambridge Analytica, свързвайки я с обичани от общността марки като Instagram или WhatsApp. Това сега работи срещу него и той рискува тези марки да бъдат „объркани“ от асоциация. Instagram беше този, който пострада най-много от това и маркетинговият му отдел поиска отстъпки като намаляване на марката Facebook или дори пълно премахване, но исканията им не бяха одобрени.
Скоро Facebook ще изчезне от тези сайтове и ще видим само Meta. Facebook като марка ще продължи да съществува, но само в социалната мрежа и без да се появява в останалите продукти на компанията. С други думи, Facebook се превърна в токсична марка, а Зукърбърг я изолира, за да не засяга останалите. Въпреки че изглежда преувеличено, това вече се е случило поне веднъж: в началото на годината, когато WhatsApp въведе нови препратки към Facebook в условията си за използване. Въпреки че на практика не бяха големи промени, самото присъствие на марката беше достатъчно за потребителите да ги отхвърлят, поради подозрения за шпионаж и използване на потребителски данни, срещу които WhatsApp се бори през цялата година.
Според анонимни източници Facebook е имал същия проблем с Facebook Portal, интелигентния високоговорител с екран. Вътрешни проучвания показват, че брандирането на Facebook намалява общественото доверие в продукта. В близко бъдеще то ще бъде преименувано на Meta Portal. Големият въпрос, разбира се, е дали една проста промяна на името ще бъде достатъчна, за да промени това възприятие за марката, пишат авторите на статията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.