Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Ползите от работата с интериорен дизайнер и как да го изберем
Николета Кръстева е интериорен дизайнер с над 13 години опит в тази област. Завършва висшето си образование във Франция, а през 2009 г. създава в България свое собствено студио - EXTRAVAGANCE design. Днес то се нарежда сред най-динамично развиващите се студиа в бранша, а редица от интериорните проекти, които екипът му създава са отличени с престижни награди от международни конкурси. В следващите редове Николета Кръстева споделя кои са важните моменти при създаването на жилищен интериор.
Г-жо Кръстева, все повече хора обмислят дали да изберат интериорен дизайнер при обзавеждането на ново жилище. От гледна точка на EXTRAVAGANCE design - студиото, което управлявате вече 13 години, как бихте убедили потенциален клиент, който не е работил досега с интериорен дизайнер, че има полза от това?
Работата с интериорен дизайнер спомага не само клиентът да получи красив и практичен интериор за желания обект, но при реализацията на проекта няма да губи време с ходене по магазини, координиране на доставки и комуникация с майстори. Така се спестяват средства и се минимизират евентуални грешки по време на ремонтните дейности. Когато работите с професионалисти, рискът от получаване на некачествен продукт накрая е сведено до минимум.
Това мога да го потвърдя през призмата на дългогодишния опит на екипа ми в проектирането и цялостната реализация на жилищни интериори. Имайки предвид че познаваме в детайл продуктите на пазара, следим новите тенденции непрекъснато и работим с утвърдени партньори, много по-лесно е да създадем уютен и фунционален интериор в сравнение с човек, който е далеч от тази сфера.
[[{"fid":"393092","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""},"link_text":false,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""}},"attributes":{"height":2048,"width":1365,"style":"height: 675px; width: 450px; border-width: 1px; border-style: solid; float: left;","class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Кои са най-честите грешки при избора на интериорно студио?
Неведнъж при мен са идвали хора, които вече имат изготвен интериорен проект, от който не са доволни, тъй като е непълен или невъзможен за реализация. Това обикновенно се случва, когато са се водели единствено и само от стойността на проекта, а не са се запознали с условията и реално какво е включено в уговорената сума.
Затова при избора на коректен интериорен дизайнер бих дала два съвета. Първо, разгледайте портфолиото на няколко студиа за интериорен дизайн, защото всяко студио има свой собствен почерк. Така ще можете да се ориентиратe от пръв поглед дали предпочитанията ви ще са в синхрон със стила на работа на дадено студио. Всички наши проекти са индивидуални и имат своите специфики, но все пак има една обща стилистика между тях, от която личи уникалния почерк на EXTRAVAGANCE design.
Другият ми съвет е още в самото начало да прегледате много внимателно какво точно ще получите срещу уговореното заплащне. Така ще сте наясно с всички услуги, които ще ви бъдат предоставени.
Не избирайте студио или дизайнер само по крайната стойност. Запознайте се отблизо с неговия опит, портфолио и какво включва предлаганата услуга, за да сте сигурни, че ще получите желания резултат.
Какви са съветите ви като студио при определянето на бюджет за интериорен дизайн и изпълнението му?
Бюджетът е един от аспектите, които коментираме с клиента още в самото начало. На пазара има огромно разнообразие от продукти на различни марки, с различно качество и стойност. Затова трябва изначално и много конкретно да се обсъдят изискванията на клиента и предвиденият от него бюджет. Често се случва възложителят да има свръх изисквания, но да няма предства за реалната сума, която е необходим за реализацията. Ето защо още преди проектирането всички важни за клиента детайли трябва да са уточнени в заданието и да се определи финансовата рамка.
За да помогнем на клиентите в този процес, на практика даваме за отправна точка вече реализирани проекти с уточнението, че всеки обект е строго индивидуален и не може да имаме остойностяване едно към едно.
Какво е необходимо, за да стартира работата по интериорен проект?
Първо е необходимо да получим задание от клиента с подробна информация за неговите изисквания и желания. От наша страна пък организираме заснемане на обекта, за да придобием реална представа за състоянието му и неговия мащаб. Едва тогава работния процес по създаването на интериорния проект може да премине към следващ етап.
Колко време отнема реализацията на един проект?
Това може да се определи само след като разполагаме със задание от клиента и сме направили заснемане на обекта. Трябва да сме наясно с всички специфики и какви са очакванията на възложителя, за да се естимира срок за реализация. Съвсем ориентировъчно мога да кажа, че за жилище с около 100 кв. м. площ са необходими средно 2 месеца за реализация, а за обекти с площ между 300–400 кв. м. – около 3-4 месеца. Времето за реализация на един проект е в пряка връзка със сложността на обекта и обема на заданието.
Кои са ключовите аспекти, на които трябва да се обърне приоритетно внимание при създаване на жилищен интериор?
Добрият резултат се постига с внимание към детайла. Затова от ключово значение е да се прегледа прецизно заданието на клиента и да се уточнят всички ключови въпроси, свързани с желания интериор. Също така архитектурните дадености на обекта трябва да бъдат взети под внимание, за да може да се създаде проект, в който желанията на клиенти и възможностите на обекта са в синхрон. И не на последно място, както вече казах, стои бюджетът и неговото правилно дефиниране.
Работите и над интериорни проекти за обществени обекти като офиси, ресторанти и не само. Какви са основните предизвикателства пред вас, когато започнете работа над такъв проект?
При такъв тип обекти вече не се съобразяваме само с желанията и навиците само на един ползвател или семейство. При обществените обекти се цели създаване на удобства за широк кръг от хора. Според предназначението на обекта и таргет аудиторията, към която е насочен си има дизайнерски трикове, които прилагаме на практика. Например, изборът на цветове бива съобразен с усещането, което искаме да носи интериорът – привличане на внимание, релаксираща среда, мотивиране и т.н.
Същото важи и при подбора на мебели – дали да носят максимум комфорт, или не толкова. Определено обществените обекти са голямо предизвикателство и поради факта, че пред тях стои постигането на определени бизнес цели и отчитане на положителен финансов резултат. Затова е необходимо да се създадат подходящи условия за привличане на потенциални клиенти и превръщането им в постоянни такива, което от своя страна е основна задача на интериора в тях.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.