Над 17 милиона лева инвестираха в по-добра среда за живот 6 от най-големите търговски вериги

Над 17 милиона лева инвестираха в по-добра среда за живот 6 от най-големите търговски вериги

16, 5 милиона лева са инвестирали в екологична устойчивост само за последната година шест от най-големите търговски вериги у нас - Billa, dm, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage и T MARKET. Отделно те са дарили над 1 милион лева в подкрепа на над 50 социални инициативи, водени от стремежа да се подобрява живота на хората в България. Това показват огласени днес данни от анкета, проведена сред членовете на Сдружението за модерна търговия (СМТ) Billa, dm, Kaufland, Lidl, Mr. Bricolage и T MARKET за периода 01 юли 2018 година – 30 юни 2019 година. Участниците в анкетата са сред най-големите ритейл компании у нас с общ пазарен дял от над 30% в сектора на търговията с бързооборотни стоки.

През различни инициативи и политики компаниите са работили активно за намаляване на екологичното въздействие и въглеродния отпечатък от дейността си, за стимулиране на устойчиво потребление и подкрепа на инициативи за намаляване на замърсяването на планетата. Така например  Kaufland България е първата компания в ритейл сектора на глобално ниво, която сертифицира всеки свой хипермаркет по EDGE стандарта на Световната банка, стимулиращ изграждането на енергийно ефективни сгради. Всеки новоизграден или модернизиран обект от веригата разполага със система за комбинирано отопление и охлаждане, модерна енергийноефективна хладилна инсталация, както и изцяло енергийноефективно осветление. Освен това, в новите филиали се инсталират и станции за безплатно зареждане на електромобили.

Сериозни ивестциии в енергийна ефективност реализира и Lidl.

Към момента всички 99 филиала и 2 складови бази на Lidl са сертифицирани по ISO 50001 и EDGE за енергийна ефективност и зелено строителство. Освен това всички новопостроени филиали са оборудвани със сградни инсталации BMS (Building Management System). Те консумират до 30% по-малко енергия. Първият от тях беше сертифициран с най-високото възможно ниво, “Изключително“ по британския стандарт BREEM за оценка на сградите според принципите на устойчиво развитие, екологични и енергийни характеристики, прилаган в световен мащаб. Компанията намали и консумацията на електричество като подмени осветителните тела с високоефективни LED осветителни системи и въведе поделектромери за контрол на главните електромери в магазините си. Lidl подкрепя и „зелената“ мобилност с поставянето на зарядни станции за безплатно зареждане на електромобили във филиалите си.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Милиардерът Уорън Бъфет написа писмо със съвет към всички родители, „независимо от тяхното богатство“
Бизнес перспективи: Митата на Тръмп заплашат бъдещето на „европейския Детройт“
Премиум лайфстайл услуги: Новият символ на лукса
Фандъкова: Подозираме, че се подготвя коалиция между ПП-ДБ, "Възраждане", ИТН, БСП и МЕЧ
Защо имейл маркетингът остава мощен инструмент в дигиталната ера
„Пазар и регулации“: Дигитализацията е ключова за развитието на енергийната инфраструктура
На днешната дата, 27 ноември. Рождениците днес
Цитат на деня