Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Липсата на чипове започва да се отразява и на рекламния пазар
Недостигът на микрочипове се превърна в първия проблем в секторите, тясно свързани с технологиите. До такава степен, че от Apple вече предупреждават, че тази Коледа ще има проблеми с традиционния оживен шопинг на техни продукти. Без съмнение, най-засегнатият сектор е автомобилният. Производството на автомобили спадна с повече от 30% през септември поради липсата на чипове и от Anfac (Испанската асоциация на автомобилните производители) предвиждат, че тази ситуация няма да се промени до края на 2022 г. Проблемите при покупката на автомобил са видимата част от тази ситуация, но монетата има много повече страни и вече косвено засяга и рекламата, предава eleconomista.es.
Въпреки факта, че пазарът на аудиовизуална реклама между януари и септември възлизаше на 1,9 млрд. евро, 20% повече в сравнение със същия период на 2020 г., си заслужава да се подчертае слабото представяне на автомобилния сектор през септември, породено от липсата на чипове на пазарите, което оказа влияние и върху рекламните инвестиции, обясняват от Mediaset. Аудиовизуалната медийна група се надява, че тази ситуация ще се обърне, след като бъдат разрешени затрудненията в производството, макар от автомобилния сектор посочват, че това няма да се случи в краткосрочен план.
Източници в рекламния сектор, посочват, че през последните седмици рекламата от автомобилната индустрия в медиите е намаляла с до 40%. Засега това е единственият сектор, който е трайно засегнат, но ако ситуацията не се подобри до Коледа, негативният ефект ще се разпростре и в други сфери. Продажбата на телевизори, например, е сезонна и обичайно, в месеците преди Коледа, тя е обвързана с инвестирането на по-сериозни рекламни бюджети в медийни кампании. Тази година обаче очакванията са, че по това време ще започне да се забелязва влиянието на недостига и в продажбата на черна електроника.
От Испанската асоциация на рекламодателите са установили, че през октомври в автомобилния сектор има спад в броя на импресиите във всички медии. Това без съмнение е резултат от липсата на доставки, които се произвеждат в глобален мащаб и оказват влияние върху рекламния пазар, обясняват оттам пред изданиието.
За испанската медийна група Atresmedia автомобилният сектор трайно присъства с 10% дял в телевизионния рекламен пазар. От компанията обаче отчитат, че през последните девет месеца рекламните бюджети от автомобилната индустрия са се свили с 6%.
Мediaset пък отчита спад на приходите от реклама на автомобили с почти 4% през първите девет месеца на годината.
"Беше въпрос на време рекламната индустрия да почувства въздействието. Ако има по-малко продукти, налични за продажба, маркетолозите ще имат по-ниски приходи и вероятно по-ниски бюджети поне в краткосрочен план. Така че не е изненадващо, че испанският телевизионен пазар през третото тримесечие беше засегнат от слабостта на автомобилния сектор", посочват от Berenberg.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.