Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|КЗП предупреждава за подвеждащи рекламни практики в големите търговски вериги

Над 15 000 жалби и сигнали на граждани по различни въпроси са постъпили в Комисията за защита на потребителите (КЗП) от началото на годината. Техният брой продължава да нараства.
Същевременно, при извършени над 26 000 проверки, са констатирани около 2200 нарушения, което е по-малко в сравнение със същия период на миналата година.
По-големият брой на търсещите контакт с институцията граждани и спадът на нарушенията означават промяна на манталитета на потребителите и на търговците, коментира председателят на комисията Димитър Маргаритов пред в. „Телеграф”.
„Обобщението на резултатите от нашите проверки показва, че броят на нарушенията като процент спрямо минали периоди намалява. Основната причина за повечето жалби е повишената потребителска култура на хората и тяхната готовност да реагират във всеки един момент, в който има риск за накърняване на правата им”, посочва Маргаритов.
Оплакванията са свързани предимно със съмнения за нелоялни практики или некачествени стоки в сферата на телекомуникациите, при продажбата на облекла и обувки, черна и бяла техника. Най-малко са жалбите за туристически услуги и потребителски кредити.
Маргаритов коментира, че с интерес ще проследи как се развива динамиката на жалбите на телекомуникационния пазар. С дейността си комисията наложи промени, сред които намаляване на неустойките при предсрочно прекратяване на срочни договори, отпадане на задължението за плащане на оспорена фактура до произнасянето на търговеца, забрана за спиране на коректно заплащани услуги заради задължения по друг договор. Наскоро регулаторът излезе и с решение, че изпращането на „неискани платени SMS-и” е нелоялна търговска практика, която следа да се преустанови.
Маргаритов предупреждава и за трикове в големите търговски вериги: „Изпращат се рекламни брошури в огромен тираж с анонс за много изгодни стоки с голямо намаление, които обаче не са налични в търговския обект. Друг тип нарушение са несъществуващите намаления и несъвпадането на цената на етикета с таксуваното на касата. Има и промоции от типа „плащаш едно, получаваш две” без уточнението, че двете стоки трябва да са абсолютно еднакви. Провеждаме информационни кампании - предупреждаваме хората да са по-бдителни, стимулираме и промяната на поведението на търговците, за да намалеят подобен тип нелоялни практики”.
Преди старта на активния зимен сезон КЗП и Министерството на туризма ще извършат съвместни проверки в планинските курорти. Целта е да се вземат навременни мерки преди туристите да са пристигнали. В разгара на сезона инспекторите ще контролират качеството на туристическия продукт, а за удобство на гражданите ще бъдат разкрити временни приемни.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Европейската космическа агенция ще изпрати в орбита атомни часовници
Наука и Здраве |Градският транспорт в София с удължено работно време за великденските празници
Общество |Планът на Пекин да превърне Южнокитайско море в новия Персийски залив
Свят |Владимир Путин обяви великденско примирие в Украйна
Свят |Патриархът ще отслужи литургия за празника Възкресение Христово в катедралата "Св. Ал. Невски"
България |Един наръчник за перфектните комбинации от цветове
Маркетинг |На днешната дата, 19 април. Велика събота
На днешната дата |Куражът може да трансформира вашето лидерство
Лидерство |Неизвестно за известните: Наследство в Минесота отваря пътя към сграда, в която Жул Верн довършва „Тайнственият остров“
Любопитно |Шест видео формата, с които ще повишите своята онлайн видимост
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |Покупките на жилища в Испания от чужденци растат с 10,3%. Кой, къде и колко харчи?
Бизнес |Бившият президент Джо Байдън иска 300 000 долара хонорар за слово на събитие
Свят |

Коментари
Няма въведени кометари.