Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Избери си вкус - нова гама продукти на Costa Coffee прави дебют в България
България е първият европейски пазар, на който започва лансирането на нова гама продукти от легендарната марка Costa Coffee. The Coca-Cola Company придоби бранда миналата година, а Кока-Кола ХБК е първият бутилиращ партньор в Системата на Кока-Кола, който ще координира пазарното въвеждане на марката не само у нас, а и в останалите си 27 пазара по целия свят. Това е уникална възможност да запишем името на България със златни букви в книгата за историята на Кока-Кола, казва Николай Тодоров, който оглавява отдел "Алкохол и топли напитки" в компанията в България. На него е поверена и цялата спецоперация по успешния дебют на Costa Coffee на българския пазар.
- Защо точно България е изборът за първи пазар от 28 страни в групата на Кока-Кола Хеленик, на който да лансирате новите продукти с марката Costa Coffee?
- Знаете, че Кока-Кола ХБК България беше дистрибутор на Lavazza почти 2 години в периода 2017-2019 г. и като компания натрупахме безценнен опит в маркетирането и дистрибутирането на кафе. Именно заради високата оценка за периода, експертизата и страхотния екип, който успяхме да съхраним, на нас беше гласувано доверието да започнем първи. И то не само в рамките на 28-те пазара в групата на Кока-Кола Хеленик, а в цяла Европа. Това ни предоставя уникалната възможност да запишем името на България със златни букви в книгата за историята на Кока-Кола.
- Какво включва портфолиото на бранда, който ще лансирате у нас?
- Засега стартираме с 3 вида продукти: мляно кафе и кафе на зърна за ритейл пазара, както и професионално кафе на зърна, предназначено за ХоРеКа (хотели, ресторатни, кафенета). Всеки от видовете има 4-5 разновидности, което дава възможност на потребителя да избере своя бленд или да опитва различни видове кафе. Всички предлагани блендове са наистина с гарантирано качество, тъй като само 5% от произвежданите зърна в света могат да отговорят на стандартите на Costa Coffee за качество.
[[{"fid":"355706","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":747,"width":747,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
- Какъв потенциал за бизнес растеж виждате в добавянето на кафе към продуктовата гама на компанията?
- Добавянето на Costa Coffee към портфолиото на Кока-Кола ХБК България е важен момент в нашата 55-годишна история в страната и логична стъпка във визията ни да предложим на нашите клиенти цялостно портфолио от напитки, покриващи всички поводи за консумация от денонощието. Като лидер в повечето категории, в които участваме, хоризонталният ръст на портфолиото дава допълнителни възможности и навлизаме в пазар, който се доближава по стойност до този на безалкохолните напитки. Или с други думи - удвояваме възможностите си за ръст.
- Влизате като нов играч в зрял сегмент с висока конкуренция. На каква стратегия залагате за налагането на бранда?
- За нас винаги клиентът е бил и ще е в центъра на всичко, което правим. Отговорът тук е еднозначен – безкомпромисно качество. Качество във всичко което правим – продукт, доставка, обслужване, комуникация, сервиз на машини, компетентност на търговския екип. И всичко това на една достъпна цена за потребителя.
- Ние сме страна със силна традиция в консумацията на кафе, как ще отговорите на вкусовете на българския потребител, има ли селекция, разработена специално за нашия пазар?
- Подготовката за лансирането на Costa Coffee започна преди повече от 8 месеца, като за това време, нашите майстор-баристи опитаха хиляди проби кафе, които са различни комбинации от сортове, степен на изпичане и начин на приготвяне. България беше представена от Кирил Кирилов.
- Кока-Кола ХБК e компания с високи стандарти и смели ангажименти в областта на устойчивото развитие. Какво наследство в това отношение получавате от Costa Coffee?
- Ако има марка кафе, която отговаря на нашите стандарти за устойчиво развитие, то това е Costa Coffee. Всички блендове, които предлагаме, имат сертификат от Rainforest Alliance, което означава, че отговарят на много строги критерии, свързани с 3 основни ангажимента – селско стопанство (запазване на биоразнообразието, подобряване животa на хората, запазване на натуралните ресурси и ефективно планиране и менажиране на фермите), горско стопанство (предпазване на застрашените видове, минимално засягане на горски масиви, планиране на изсичането и съобразяване с местните общности) и туризъм (предпазване на екосистемите, разумно използване на ресурсите, намаляване на въглеродния отпечатък и културно развитие на местните общности). Много марки имат специални блендове, които са с Rainforest Certificate и ги използват като маркетингови инструменти, но при Costa Coffee 100% от кафето е с този сертификат.
- Като бранд Costa Coffee се асоциира у нас най-вече с веригата кафетерии. Каква е всъщност неизвестната за българите история на марката? И ще търсите ли партньорство с веригата под същата марка?
- В България кафетериите Costa Coffee се управляват от франчайзополучател - не са част от бизнеса на нашата компания, но са важен и естествен партньор в утвърждаването на силната марка Costa Coffee. Историята на марката пък започва през 1971 г., когато двама братя италианци – Серджио и Бруно Коста, пристигат в Лондон. Разочаровани от качеството на кафето, с което са посрещнати, те решават да изпекат собствено. Така създали микропекарна за кафе на Fenchurch Street в сърцето на Лондон и експериментирали със 112 различни бленда, докато открият идеалния – Costa Coffee Signature Blend. Цялото кафе на зърна се изпича бавно, за да запази естествените си масла, благодарение на което се получава по-гладък и по-богат вкус. Този процес се наблюдава от Майстора на кафето на Costa Coffee, Дженаро Пелича, който е обучен от самите братя Коста, а езикът му е застрахован за 10 млн. паунда.
Нина Панова, Мениджър Нюз
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.