Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|IKEA спира да издава годишния си каталог
IKEA е на път буквално да затвори емблематична страница в историята си – гигантът за бюджетни мебели взе решение да прекрати 70-годишна традиция, като спре да издава каталога си с мултимилионен тираж, отразяващ тенденциите в интериорния дизайн.
Причината е фактът, че потребителите все повече пазаруват онлайн. През 2016 г. изданието достигна пика си от 200 млн. копия, доставени в обектите на веригата на над 50 пазара по света, пише „Ройтерс“.
Каталогът е публикуван за първи път през 1951 г. и е разпространен в южните части на Швеция. На неговата корица е столът, кръстен MK, а тиражът е от около 250 хил. копия. До 40 млн. набъбва това число през 2020 година.
Сега обаче IKEA гледа към дигиталното си бъдеще заради промените в потребителските нагласи, една от които все по-честото прибягване към електронно пазаруване заради пандемията – към края на август за период от 12 месеца компанията е отчела скок на продажбите с 45%.
С годините каталогът е станал „все по-малко и по-малко важен“ по думите на Конрад Грус, управляващ директор на франчайзодателя Inter IKEA Systems, подразделение на марката Inter IKEA Group. В продължение на десетилетия той беше едно от най-големите маркетинг усилия на компанията. Спестените от него средства ще бъдат пренасочени за промотиране онлайн и чрез други канали.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.